Bildtrådar

Nu är hon här :-) Välkommen lilla "Bibbi"

2017-06-03 16:14 #0 av: Chinesecrestedlover

Hejsan hamstervänner! Skrattar 

Nu har jag äntligen fått hem en liten guldhamster igen (över tio år sedan sist). Det är min första hona (hade två hanar sist). 

Innan jag fann denna tösen så var det meningen att en annan hamsterhona (omplacering), skulle flyttat in här. Tyvärr fick jag reda på från ägaren en vecka innan hon skulle anlända hit, att hon tyvärr plötsligt avliditStorgråter. Hon var inte speciellt gammal så det kom som en chockBrustet hjärta

Satt hamsterlös men med massor med saker förberett...trodde inte jag skulle hitta en "ny kärlek" så fort... men så fann jag " Mapilamis Bibbi" (som hon heter i stamtavlan). Vet inte om hon får behålla det namnet eller byta, har inte kommit på något passande ännu. 

Hon omplacerades för att hon inte passade som avelshona (som tidigare ägaren tänkt använda henne till). Hon är ca 3 månader, långhårig och supergulligKär

Kom nyss hem med henne, försökt ta lite bilder, men det var inte det lättaste (hon bara springer runt, haha) men så här ser min lilla fluffboll Hjärtaut  i alla fall. 

Mvh/Chinesecrestedlover

Anmäl
2017-06-03 16:21 #1 av: Wijnja

Oj så söt

Anmäl
2017-06-03 16:37 #2 av: Chinesecrestedlover

#1 Ja visst är hon, det var verkligen kärlek vid första ögonkastet, hur söt får man vara liksomKär

Anmäl
2017-06-03 18:32 #3 av: Wijnja

Blev lite sugen på liten hamster

Anmäl
2017-06-03 20:20 #4 av: Honeymoon

Åhhh så fin! 😍😍😍 Roligt att se lite fler Mapilamishamstrar här ☺ varför passade hon inte till avel? 😊

Medarbetare på Guldhamster iFokus.
Anmäl
2017-06-03 20:25 #5 av: Wijnja

Hon riktigt söt mini marsvin

Anmäl
2017-06-03 23:09 #6 av: luddtuss

Vink vink från brorsan Billy😊

Anmäl
2017-06-04 09:05 #7 av: Meja H

Först trodde jag att ägaren hade avlidit D: 

Gud vad söt hon är Kär

Anmäl
2017-06-04 16:20 #8 av: Chinesecrestedlover

Hej allihop!

#3 och #5 Det är lätt att botaSkämtar...not...kolla på filmer på youtube...det "råkade" jag göra och sen var jag fast besluten att jag skulle ha en hamster igen, haha. Egentligen sökte jag från början på leksaker till råttor (råttor har jag planerat för i 12 år, och har nyligen skaffat igen) men hittade då massa tips på hur man gör leksaker till hamstrar och såg söta hamsterklipp...och ja...nu har jag en hamster, haha.

Tanken på att skaffa hamster igen började dock gro lite smått 2014, då jag praktiserade i en zoobutik och föll pladask för en guldhamster (hona) där, men jag vill inte köpa från en zoobutik...även om jag gjort det för länge sedan (när jag sist hade smådjur av detta slag så, för mer än 10 år sedan). Så jag släppte tanken på henne (det var inte lätt, som jag ville ta med henne hem...). 

Vad jag inte kunde släppa var dock tanken på en hamster, men sedan lärde jag mig om papova och både insåg att det var en dålig idé och blev avrådd från hamsterköp (med tanke på att jag sökte jobb i zoobutiker då). Sedan läste jag ganska nyligen om att papova inte längre utgjorde samma "hot" och dessutom är det inte längre så troligt att jag kommer jobba i en zoobutik...och då råkade jag "snubbla" in på youtube...sen var det ju körtHjärta

MinimarsvinKär Marsvin har jag också haft tidigare...saknar deras "snackande" och söta uppsyn. Men jag känner tyvärr inte att jag riktigt har platsen för en så stor bur som jag tycker att de ska ha (hade "vanliga" burar sist men det känns för litet). Bor i en två och nu har jag ju nyss fyllt den till bredden med smådjur (möss, råttor och hamstern) samt så har jag ju mina två hundar och diverse akvarier. Jag måste ju tyvärr få plats med möbler, kläder och annat sånt trist också liksom, haha. 

#4 Vinkar Hon passade inte i avel för att hon är för stressad/otrygg (blivit lite bättre med hjälp av tidigare ägare dock). Ägaren/ägarna (som precis är i början på att starta upp sin uppfödning) kände inte att hon passade in temperamentsmässigt i aveln och de kände inte heller, att de hade tiden för en hamster med hennes behov. Hon kan t.ex. inte följa med då de åker på utställningar m.m. 

#6 Åh! Hejsan! Vinkar

#7 Oj då, nej det var min blivande hamstertjej som avled. Allt var fixat med transport osv. hon befann sig nämligen i Köpenhamn...men så låg hon plötsligt död i sin burStorgråter Ja visst är hon gullig, ser ut som en levande liten nalleHjärta

Mvh/Chinesecrestedlover

Anmäl
2018-06-18 20:18 #9 av: Chinesecrestedlover

Oj...här var det dags för en uppdatering ser jag Skrattar 

"Bibbi" heter numera Hayley (kallas "Hayls" ) och är lika söt som alltidKär

Lite fräscha bilder Gapskrattar

Sötnos med söt nos :-)
Klättrande gullplutt :-)
Trött liten dam...precis kommit tillbaka in i buren, efter att ha blivit väckt av en elak matte som storstädade buren, haha

Mvh/Chinesecrestedlover 

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.