Annons:
Etiketterburartillbehörinredning
Läst 855 ggr
Lina Strindlund
2019-12-06 13:14

pimpat hamsterhjul...?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!

Jag kan inte så mkt om hamstrar men har en fundering… jag är ju djurvän så inga djur lämnar mig oberörd!

Jag såg en udda sak på en second hand butik, (se fotot) ett hamster Hjul där de satt upp en spegel framför… det kan väl inte vara kul för en hamster att se sig i spegeln? Den är ju ensamlevande eller hur?och hade det varit till en dvärghamster så är det väl inte snällt ändå att ersätta en annan hamster med en spegel? tycker bara det kändes skumt. och trist.

Vad tycker ni som kan mer om hamstrar? :)


Medarbetare på Rexkanin iFokus och Omplacering iFokus.

Mina största intressen är Hälsosam livsstil, Djurens välfärd och Kristen tro. 

Annons:
Cireea
2019-12-06 13:17
#1

Det jag har problem med är hjulet i sig, gallerhjul är inte alls bra för hamsterns små tassar. Dom fastnar lätt med tår och gör illa sig. 

Hade kastat hjulet. 

Vem säger dock att spegeln ersätter en annan dvärghamster? 
Sen tänker ju inte en hamster på att dom ser sig själv i spegeln. Deras reflektion speglas i exempelvis burväggen eller liknande. Dom bryr sig inte om det.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

[Hamster tjejen]
2021-01-06 13:41
#2

Vadå hamstrar ska se sig själv i spegeln när dem springer? Dem är ju nästan helt blinda. Jag tror inte att det skadar eller gör någon definitiv skillnad på att hänga upp en spegel framför hjulet. Däremot så är hjulet på tok för litet och hamstrar (syftar mest på guldhamstrar) dem kan skada ryggen. Har dem otur så kan även deras tår fastna i gallret och kan då skapa bumblefoot.
Lite udda att det sitter en spegel, men hjulet är INTE bra för hamstrar!

Upp till toppen
Annons: