Annons:
Etikettguldhamsterns-beteende
Läst 1127 ggr
StinisL
11/3/19, 4:00 PM

Blir inte tam:(

Jag har en guldhamster men han blir inte ’’tam’’ jag kan ha handen i buren utan att han blir rädd och sånt. Men jag kan inte plocka upp han utan att han hoppar ut! Har någon något tips? Eller är det bara så han är?

Annons:
Cireea
11/3/19, 4:19 PM
#1

Hur länge har du haft honom? 
Var kommer han ifrån? 
Hur har du gjort för att skapa ett band till honom?


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

StinisL
11/6/19, 5:10 PM
#2

Jag har haft honom sen i somras, han kommer från djuraffären:/ jag har varit vid han varje dag och haft nere handen. Han har liksom inte problem när jag tar upp han, men jag måste hålla honom i en *boll* med händerna för annars hoppar han ut.

Godisautomaten
11/28/19, 11:00 AM
#3

Jag själv hade inte försökt plocka upp hamstern, utan hålla i en någon sorts mat så hamstern gillar och mata ur handen först och sen efter ett tag plocka upp den. Jag själv har en hamster och när jag fick den så försökte jag efter några dagar plocka upp den men då hoppade den ur direkt. Lycka till!

🦛hamster
2/8/20, 11:57 PM
#4

Hej hamstern kanske har blivit tam nu men det kan ju vara andra som läser🦛jag köpte min hamster för kanske 3 månader sen o vi fick ett starkt band men om man vill ha en tam hamster så kan man ju mata ut handen först me fingrarna sen med handflatan sen så kan man ju pilla lite me vadden i huset eller vart nu era hamstrar bor för att hamster ska känna igen din lukt man kan ju prata med den o lite så sen ta upp den steg för steg först låta den hoppa ut ur handen sen kanske ha den i sängen eller något🥰lycka till med hamstrarna gummor🥰🦜

91Marran
2/9/20, 9:39 AM
#5

#4 Vadd ska inte en hamster ha.

Mvh
Mig

Upp till toppen
Annons: