Annons:
Etiketthälsa
Läst 749 ggr
cloie4565
2019-09-16 14:45

Vad betyder detta?!

Jag har haft min hamster i den lilla buren ett tag nu men bytte till den stora buren nyss. Hon började dra kroppen mot gallret och andra grejer som finns i buren, hon har också börjat klia sig på kroppen. Är detta ett tecken på att hon gillar den stora buren eller har hon fått nåt i pälsen? Skriv gärna vad ni tror.

Annons:
Cireea
2019-09-16 15:01
#1

Att hon stryker kroppen mot buren kan handla om doftmarkeringar. 
Klia sig kan betyda ohyra eller allergi.

Besök veterinär så kan dom hjälpa till att kolla om din hamster fått ohyra eller har någon allergi.

Vad är det för stor Bur du menar? 
Är det samma som den du länkat till i tidigare inlägg?


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

cloie4565
2019-09-16 15:33
#2

#1 Ja det är den buren jag menar, ohyra tror jag inte det är eftersom hon inte kliade sig i den förra buren men kan det vara allergi? Jag la in ett nytt spån i denna buren som jag aldrig använt innan. Jag ska undersöka spånet och läsa om det och se så att det inte är något farligt i det.

cloie4565
2019-09-16 15:40
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Detta spånet har jag använt, köpte det på arkenzoo, tror inte det är farligt? Det kanske bara kliade lite på hennes rygg annars. Jag ska fortsätta hålla ögonen på henne och se om hon fortsätter klia eller om hon slutar klia

Cireea
2019-09-16 17:36
#4

Det kan handla om allergi eller att hon är känslig mot något, exempelvis bottenmaterialet. Håll ett öga och om det fortsätter hade jag nog åkt in för att låta veterinären kolla. 

Testa blås igenom henne, alltså försiktigt blåsa i pälsen och se om du ser någon ohyra. Mest för att ha gjort det. Nu kan det ju finnas ohyra utan att det syns, och det kan ha dykt upp exempelvis i samband med byte av Bottenmaterial.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Upp till toppen
Annons: