Annons:
Etiketterburartillbehörinredning
Läst 332 ggr
Pellerina
2019-06-18 21:11

Boll

Hur pass bra eller dåligt är en hamster boll? En del säger att det är ok o en del säger att det inte är ok.

Annons:
Cireea
2019-06-18 21:23
#1

Det är delade meningar kring hamsterboll. Jag anser att det finns betydligt bättre sätt att aktivera än en boll där djuret är instängd och inte själv kan bestämma när dom vill gå ut för att exempelvis dricka eller göra sina behov. 

För att inte tala om vilken skada bollen kan göra när djuren rusar rakt in i diverse möbler, en vägg eller ett element. Tidigare hade jag springbollar och jag insåg först senare hur illa det kan gå och hur stressade det är för djuret. 

Hamstrar är nyfikna djur och vill utforska det mesta, oavsett om det är bra eller dåligt för dom. Det betyder inte per automatik att det är bra eller att dom trivs. 

Jag rekommenderar därför inte boll.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Pellerina
2019-06-18 22:05
#2

Tack då vet jag. Bra o höra vad som är både fördelar o nackdelar.

Kex!
2019-06-19 20:13
#3

Jag tycker att det beror helt på vilken boll du har och vilken hamster du har. Använder inte min hamsterboll ofta men då och då men endast med hamstrar som jag anser vara tillräckligt lugna för det.

// Lova

Uppfödare Miryks Hamsteruppfödning

Cireea
2019-06-19 20:32
#4

Den enda bollen som ens skulle kunna vara okej är en öppen boll på en ställning, där hamstern själv kan bestämma när den kan gå in eller ut. Dessutom kan hamstern då inte springa in i något. 

Däremot blir det samma princip som ett Hjul och då kan man lika gärna ha det.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Pellerina
2019-06-19 22:03
#5

Det håller jag med dej om.

Upp till toppen
Annons: