Annons:
Etikettallmänt
Läst 563 ggr
Emmy98
2019-05-18 16:48

Hamster och kanin?

Hejsan! Jag har nyligen skaffat en kanin som är lös i mitt hem. Har en guldis sen innan som brukar vara lös i ett av rummen så in dit har jag hållt stängt av anledningen att jag inte vet hur hamstern skulle reagerat om hon känner av kaninens doft där inne när hon väl är på golvet? Eller kvittar det? Någon som vet? 😊

Annons:
Cireea
2019-05-18 16:50
#1

Det är ingen fara, din hamster känner garanterat lukten av din kanin även om den inte är i samma rum. 🙂


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Emmy98
2019-05-18 17:06
#2

#1 Okej! Ja, tänkte mest om de skulle bli fel om kaninen doftmarkerar på samma golv. Att de skulle göra att hamstern känner sig otrygg eller något… Ska prova. 😊 tack för svar!!

Cireea
2019-05-18 17:35
#3

Nej då, tänk på att i det vilda så lever inte hamstrar separat från resten av djurvärlden. 😃  

Din hamster är van vid kanindoft då det är en del av er miljö och lukt som finns i hemmet. 🙂Så inga problem. Testa så märker du om hamstern skulle reagera, men jag tvivlar på att så är fallet.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

_Aladdin_Vaiana_
2019-06-22 00:20
#4

Hej!

Nej det ska nog inte vara några stora problem, eftersom inget av djuren har särskilt stor jaktinstinkt. Så länge kaninen inte är så stor så att den skulle missa hamstern och trampa ner den.

Upp till toppen
Annons: