Annons:
Etikettallmänt
Läst 1034 ggr
Melden
3/3/19, 1:38 PM

Är alaska buren bra?

Hej är alaska buren bra från zooplus till en guldhamster? B: 84cm D: 48,5cm H: 44cm Eller är den för liten, vill igentligen ha barney buren men känner att den är lite för dyr. Alaska buren kostar 200kr mindre.

Annons:
AnAnd20
3/3/19, 2:04 PM
#1

Jag skulle inte köpa en gallerbur eftersom det är många hamstrar som blir fixerade av att gnaga på gallret oavsett hur mycket roliga saker de har i sin Bur. Om du vill ha ett billigare alternativ kan en samla-låda eller begagnat ett akvarium vara något?

Följ gärna min hamsters Instagram @hammyDraco 🙂

Melden
3/3/19, 2:21 PM
#2

Saken är den att jag gillar att hänga upp mycket saker från gallret och känner inte riktigt att man kan göra de med samla lådorna eller ett akvarium:)

AnAnd20
3/3/19, 3:04 PM
#3

Aha, jag förstår. Kan du inte hänga saker från locket då?

Följ gärna min hamsters Instagram @hammyDraco 🙂

Melden
3/3/19, 3:39 PM
#4

Jo de kanske jag kan men är inte samla lådan för liten för en guldhamster?

Cireea
3/3/19, 7:52 PM
#5

#4 En 130-liters samlalåda är inte för liten för en guldhamster, nej. 
Kom ihåg att guldhamstrar inte är klättrande djur som möss och råttor och har därför inget behov av att klättra på saker som hänger. Det medför bara risker för skador och eventuellt dödsfall. Guldhamstrar har inget djupseende.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

AnAnd20
3/3/19, 7:57 PM
#6

Det det kanske är den största buren eller snyggaste buren man kan ha, men det funkar för en guldhamster. Det är många uppfödare som använder sig av samla  låda 130 L. Jag har en till min guldhamster och han verkar trivas i den.  Han får även komma ut och leka ibland så att han inte hela tiden får vara i buren.  🙂

Följ gärna min hamsters Instagram @hammyDraco 🙂

Annons:
Melden
3/3/19, 8:12 PM
#7

Men gud va bra att samla lådan är funkar. Den är ju inte dyr heller :D

3mma.
3/5/19, 10:59 AM
#8

Jag skulle inte rekommendera en gallerbur ifall du ska köpa en ny hamster. Har du en hamster som du känner så vet du bäst själv om det är passande eller inte. Fördelen med Alaska buren är som du säger, att man kan hänga upp saker i gallret tex. gnagleksaker. Ytterligare en fördel är att bottenlådan är ganska hög så att det går att fylla på med rikligt av bottenströ vilket ger hamstern möjligheter till att gräva. Nackdelen med gallerburar är att hamstrar gärna klättrar/går armgång i taket och iom att de inte är erfarna klättrare i naturen kan de släppa när som helst och landa på något hårt, som ett Hus eller en hylla vilket kan sluta illa. Gallerburar ger även hamstern möjlighet att gallergnaga vilket inte bara låter fruktansvärt illa utan förstör hamsterns tänder rejält. Skulle absolut rekommendera en samlalåda som en Bur till en ny hamster. Ge hamstern mycket gnagleksaker bara då det inte är omöjligt att gnaga sig ut ur plasten.

/3mma.
Matte till Queens Maja

Kex!
3/6/19, 7:33 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Skulle absolut inte rekommendera en gallerbur. Har gallergnagande beteenden i alla burar som jag har dock inte med alla hamstrar som bott i dem och då är dessa inte små burar utan akvarium på 110 x 45, 100 x 50 och terrarium 125 x 50 och en DETOLF. Har även haft galler problem i SAMLA 130 l. Vill bara snabbt nämna att mina hamstrar blir dagligen aktiverade.  Skulle pga att det är så lätt för en hamster att utveckla gallergnagande beteende och även det #5 skrev inte satsa på en gallerbur. 

På bilden är det min 100 x 50 bur

// Lova

Uppfödare Miryks Hamsteruppfödning

Upp till toppen
Annons: