Annons:
Etikettallmänt
Läst 1372 ggr
Melden
2019-03-01 20:28

Vilket är dyrast mus eller hamster

Hej jag har bara en snabb fråga om vilket djur som är dyrast,möss eller en hamster. Jag älskar båda djurarterna men vill gärna ha det billigaste då jag inte får så mycket pengar i månadspeng, kommer spara till veterinär besök så oroas inte för det.

Annons:
-Aida-
2019-03-01 20:44
#1

Jag skulle säga att båda ligger väldigt lika. Om du blandar eget Foder från grunden så är det en större engångskostnad men du har Foder för ett helt år då. Det är så jag gör, då spelar de ingen roll om de är möss eller hamster, du kan göra så med båda alternativen. Finns väldigt bra recept om man googlar att utgå ifrån, man behöver lära sig lite om näringslära och hur varje del i maten spelar in i kosten, vilka färskvaror man ska komplettera med, men de är billigare i längden att göra så än att köpa en påse mat i djurbutiken som räcker en månad.
Sen ha en ruskigt stor Bur, då behöver du inte städa den lika ofta och sparar på Bottenmaterial, du städar bara där de behövs och sen storstädar en gång i månaden.

Cireea
2019-03-02 13:36
#2

Möss och hamstrar är rätt så likvärdiga i kostnad skulle jag säga. 
Jag anser dock att man måste städa oftare till möss än hamstrar, allra helst om man har en hane.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

91Marran
2019-03-02 20:02
#3

Möss är dyrare i strö då man måste städa ofta. De äter även mer. Så jag skulle säga att hamster är billigare.

Mvh
Mig

IsabellsHamsterhem
2019-03-02 20:31
#4

Jag tycker nog att möss är billigare. Främst för att det finns billigare burar som är lämpliga.
Jag upplever även att hamstrarna äter mer och behöver dyrare Inredning. Hamstrarna är även nattdjur så vill man ha ett socialt djur så är en mus mer lämpligt då man får acceptera att hamstern sover hela dagen. :)

Jag städar ungefär lika ofta till min mushane som jag gör till mina guldhamstrar, då har även guldarna mycket större burar. Vilket gör att guldarna kostar mer i strökostnad.
Har man pellets eller granulat till mössen så luktar det inte heller speciellt mycket tycker jag :).

Rescue --> https://isabellshamsterhem.weebly.com/

Guldhamster, Campbell Dvärghamster, Vintervit Dvärghamster och Roborovski Dvärghamster uppfödning --> https://luvaxhamstery.weebly.com/

Upp till toppen
Annons: