Annons:
Etikettbildtrådar
Läst 1154 ggr
Chinesecrestedlover
2/2/19, 5:01 PM

Här kommer han :-) Välkommen fina "Thistle" :-)

Hej!

Min lilla dam Hayley ( se tråd om henne här https://guldhamster.ifokus.se/discussions/5932c449ce12c4324900303d-nu-ar-hon-har-valkommen-lilla-bibbi?participating-1 ) börjar bli lite till åren och därför började jag för ett tag sedan längta efter en yngre förmåga. 

Efter att Hayley hade flyttat till "pensionärsbostad" (så jag kan ha mer koll på henne och hennes hälsa) så var ju plötsligt akvariet som hon bodde i ledigt, så kan man ju inte ha det 😂

Jag hittade en annons på blocket om en liten kille som behövde ett nytt hem. En bedårande söt❤️ och lite blyg och rädd kille. Han lät perfekt såklart (det är ju såna djur jag helst tar mig an, de som behöver lite eller mycket extra arbete och kärlek alltså) och idag var jag iväg och mötte upp ägaren (som fraktat hit honom från Stockholm). 

Han heter Thistle i stamtavlan och kallades Orvar i sitt förra hem. Jag har dock döpt om honom, så nu heter han Oliver "Ollie". Han är en Normalfärgad Dominant Spot.  Som ni ser på bilderna nedan så blev det en korthårig denna gång.  Han föddes den 8 september 2018. 

Sekunden jag kom hem och skulle plocka ur honom från sin transportbur och placera honom i sin nya bostad, insåg jag vilken liten galning jag har att göra med. Han kastade sig handlöst från mina händer (två gånger till och med, och då har jag ändå vana av att hantera diverse olika små och stora djur). Tur att jag satt i min säng och han bara "studsade" på madrassen (föll väl max 5 cm). När jag  lyckades hålla kvar honom tillräckligt länge, för att våga mig på att flytta honom till sin bur; så sprang han sedan runt i 200 kilometer i timmen och undersökte sitt nya hem. Intensiv liten kille detta 😍

Helt underbart söt men av förklarliga skäl aningens svår att fota (men här kommer de bilder jag lyckades ta…som man ser vad det föreställer då, annars blev det mest nåt suddigt som susade förbi alternativt en rumpa) 😉

Bortsett från repigt glas…en ganska gullig bild

Buren, inte så mycket Inredning ännu men lite tunnlar och dylikt under ströet som inte syns, ska in lite mer när jag bestämt vad :-)

Mvh/Chinesecrestedlover

Annons:
Carmarino
2/2/19, 5:08 PM
#1

Vilken liten sötnos. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Cireea
2/4/19, 4:23 PM
#2

Finis! 😍


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Chinesecrestedlover
2/4/19, 9:56 PM
#3

#1 och #2 Ja, supergullig…och snabbare än snabb🤪. Han springer i hjulet och så plötsligt pilar han iväg och tar ett bad (sandbad alltså) och så far han runt lite i  övriga buren och så tillbaka till hjulet igen. Känns som han knappt sitter still en sekund men det går bra att ta godis från handen. Intensiv liten kille. 

Gojan verkar dock inte överförtjust, försökt ta Ollie genom glaset ser det ut som (undrar om gojan förvandlats till rovfågel?😃)…Vi jobbar på att acceptera varandra nu, haha😉. Hayley har det gått bra med…men hon lunkar mer runt än springer, lite försiktig av sig och är ju en äldre dam…

Chinesecrestedlover
7/8/20, 2:24 AM
#4

Trodde inte jag skulle behöva skriva detta så snart…men alldeles nyss hittade jag min lilla grabb död i sin Bur. Inte så gammal…💔 Han dog  dock antagligen någon gång under kvällen den 7:e (han var kall när jag hittade honom…)😭.  R.I.P. lilla tokiga Ollie.

Cireea
7/8/20, 3:57 AM
#5

#4 Jag beklagar 😭🌺


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Chinesecrestedlover
7/8/20, 1:59 PM
#6

#5 Tack. Alltid lika jobbigt…men ändå skaffar jag dessa kortlivade små söta varelser…verkligen baksidan med smådjur, varför kan de inte leva läänge för…buhu😭

Annons:
Upp till toppen
Annons: