Annons:
Etikettguldhamsterns-beteende
Läst 877 ggr
[Towehelena]
1/3/19, 3:35 PM

Hur gör jag hamstern tam? HJÄLP 🙏🏻

Hej! Skulle vara tacksam om någon skulle kunna tipsa mig hur jag ska göra för att få min hamster tam. Jag köpte hamstern i September, så den var ca 1 månad gammal när jag köpte han. Han var inte jätte tam när jag fick hem honom och har haft andra hamstrar som varit mycket tamare, när jag köpt dom. Men, dom har varit några månader äldre än vad han är nu. Hur gör man så en hamster blir tam? Kan knappt hålla i honom. Vill liksom gosa med honom, som jag gjorde med min förra hamster.. hjäälp mig! 💕🙏🏻

Annons:
Ms. Werngren
1/7/19, 8:48 PM
#1

Prata och håll ner en stängd hand till hamstern och tålamod är mina bästa tips, lycka till!

Hamsterägare122
1/29/19, 5:57 PM
#2

Du får inte va ”nyfiken” på honnom utan gör han nyfiken på dig. Ha något som luktar gott tex min hamster blev tam på en vecka med hjälp av gurka, morot och frön. Börja med att mata genom buren om det går sen lägger du ner hander i buren med godsaker börja med att ta mellan tummen och pekfingret sen öppnar du han det lite om h*n känns bekväm. sen lite till och litte till efter hand när han känns bekväm. Ett bra tipps är att gör det bar på h*ns villor så att säga. Vill han inte gå fram till dig gå inte fram till honom utan ta något änu godare och ha tålamod. Lycka till hoppas jag va till någon hjälp😊

Hamsterägare122
1/29/19, 5:57 PM
#3

Du får inte va ”nyfiken” på honnom utan gör han nyfiken på dig. Ha något som luktar gott tex min hamster blev tam på en vecka med hjälp av gurka, morot och frön. Börja med att mata genom buren om det går sen lägger du ner hander i buren med godsaker börja med att ta mellan tummen och pekfingret sen öppnar du han det lite om h*n känns bekväm. sen lite till och litte till efter hand när han känns bekväm. Ett bra tipps är att gör det bar på h*ns villor så att säga. Vill han inte gå fram till dig gå inte fram till honom utan ta något änu godare och ha tålamod. Lycka till hoppas jag va till någon hjälp😊

91Marran
1/30/19, 2:03 PM
#4

Att lägga något i handen uppmanar till att bita, då handen kopplas med mat. Inte alla hamstrar men en del kopplar ihop det.

Mvh
Mig

Upp till toppen
Annons: