Annons:
Etiketteraveluppfödninggenetik
Läst 1049 ggr
RosaGris
8/26/18, 1:34 PM

Guodhamster Ungar

Hej hej! Jag är en tjej på 18 år som för två veckor sedan fick hamster ungar helt oväntat. Så jag har ett uppdrag nu o ta hand om dessa små småttingar med hjälp av mamman såklart 😊 Har lite frågor o så. Om nån skulle kunna tänka sej o svara på. När ska man ställa ner vattenskål till dem små?

Annons:
Cosmonautens
8/26/18, 2:19 PM
#1

Jag använde aldrig vattenskål till mina ungar, men om man ska göra det ska du ha en skål med låga kanter och kanske inte för mycket vatten. (Använde bara skål när han- ungarna separerades från mamman och systrar). Hamster ungarna kanske ska vara 2,5-3 veckor när man sätter ner, de är ju i det där stadiet då alla knattar omkring och trillar, så man ska nog helst vänta en stund innan man sätter ner vatten skål så ingen drunknar. Men Som sagt, jag satte aldrig ner vattenskål alltså vet jag inte när man kan sätta ner:)

RosaGris
8/26/18, 3:50 PM
#2

Ja okej nån som vet när de små börjar höra?

Cosmonautens
8/26/18, 7:41 PM
#3

De öppnar öronen vid 2 veckor skulle jag tro:)

Cireea
8/27/18, 7:15 PM
#4

Öronen "vecklas ut" vid dag 4. Så dom hör tidigt 😉

Jag skulle inte rekommendera vattenskål förrän de är lite äldre, det finns alltid en risk att någon drunknar i den när de inte riktigt fått in "motoriken".  Dom lär sig dricka ur vattenflaska och hittar den själv, dom känner lukten av vattnet. 🙂


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

RosaGris
8/29/18, 7:41 PM
#5

Så dom tar sej till vatten skålen o dricker vatten o jag lägger jätte lite vatten nu varje dag för jag är rädd att de ramlar i😕 men hellre de än att förlora nån till😊

Granja Del Toro
8/30/18, 8:22 AM
#6

Ungarna Diar upp till 4 veckor och borjar smaka pa vatten runt 2 och en halv till 3 veckor. Anvand vattenflaska, de lar sig dricka fran flaskan med att se mamman gora det. Jag rekommenderer inte heller vattenskal.

Stjärnor Host Of Stjärnor

BlommaArabiska Fullblod | EkologisktBlomma

Annons:
RosaGris
9/2/18, 12:21 PM
#7

Mamman dricker inte ur vattenflaska när jag fick henne så jag har kört med skål😕 nån som vet när man ska sära på könen?

Cireea
9/3/18, 1:29 PM
#8

Vid 3,5 veckor, honorna brukar kunna gå kvar med mamman några veckor till men det måste man avgöra själv. 

Nu är jag bara nyfiken, hur fick du ungar oväntat? 🙂 Alltså, smet en hane till honan? Honan till hanen? Fick du hem henne dräktig? Hur gammal är honan?


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

RosaGris
9/5/18, 9:23 PM
#9

Jag köpte honan Hollie. Hon var lite rund o uppfödaren sa att hon hade ätit lite mycket. Några dagar efter jag hämtat henne så var hon mycket i boet kunde inte fatta varför så jag öppnade o där låg 8 små nakna ungar. Bara vad i helvete. Ringde uppfödaren o har maila men inget svar alls. Så ja hon var gravid nr jag fick henne ☺

Cireea
9/6/18, 8:26 PM
#10

Men..va 😮 Var det en seriös uppfödare?


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

RosaGris
9/6/18, 11:03 PM
#11

Hon verkade seriös när jag hämtade henne men hon sa att jag skulle få stamtavla har inte fått nån o ja jag vet inte…

Cireea
9/7/18, 7:11 PM
#12

Jisses, det lät inget vidare 😕


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

RosaGris
9/8/18, 2:14 PM
#13

Precis 😯 ska snart sära på könen o de verkar väldigt svårt😕

Annons:
LinneaWik
9/9/18, 12:49 PM
#14

#11 Men oj!! Vilken uppfödare är det då?

RosaGris
9/9/18, 6:15 PM
#15

Linnea Wadling hette hon som jag köpte hamstern från ☺

Upp till toppen
Annons: