Annons:
Etikettallmänt
Läst 965 ggr
pisces1
8/9/18, 12:39 PM

Hane eller hona?

Jag tänkte köpa en guldhamster och undrar om det är någon skillnad i temperament mellan hane eller hona? Någon som är tex lättare att få tam och jämnare humör. Tacksam för svar 😊

Annons:
[Forest]
8/9/18, 12:58 PM
#1

Vill du ha en mer tam hamster så rek jag att du kollar med en uppfödare då dessa blir mer ompysslade och därmed mer handtama= trevligare att pyssla om.  Dottern hade en jätte trevlig hane men jag hade själv en trevlig hona som barn. Båda var från uppfödare inte från någon butik.

Kex!
8/9/18, 1:59 PM
#2

Jag har både haft hanar och honor och detta är vad jag tycker om de olika könen 

Min första guldhamster var en hane och han är riktigt lugn och mysig hamster i handen som ändå kan vara aktiv i buren eller hagen. Han köpte jag som unge och rekommenderar att ha en unge som första hamster då jag personligen tyckt att det varit lättare att få hamstern tam då. Han biter aldrig inte ens när han blir riktigt rädd. 

Mina honor är båda snälla och fina också. Min första hona blev jag fodervärd till när hon redan var några månader. Hon var något svårare för mig att få ett band till och i början bet hon till riktigt ordentligt några gånger innan vi började komma överens. Hon har alltid varit väldigt aktiv och har därför inte alltid varit så lätt att få stimulerad. Min nya hon a som jag köpte in för att kunna använda till Avel köpte jag som en unge. Hon är aktiv men inte lika aktiv som den andra honan var som yngre. Hon är väldigt framåt och nyfiken vilket hanen ej var som unge. Hittills har det gått riktigt bra med att få henne tam.  

Så jag skulle säga att både hanar och honor är bra på olika sätt. Om man vill ha en mer aktiv hamster bör man skaffa en hona medans om man vill ha ett lugnare hamster så bör man välja en hane. Dock så har alla hamstrar olika personligheter så man kan få en väldigt aktiv hane eller en väldigt lugn hona. Om du tänker ha hamstern till sällskap rekommenderar jag en hane men som sagt de är individer. honor brunstar också  var  fjärde dag så en del kan lukta ordentligt.

// Lova

Uppfödare Miryks Hamsteruppfödning

pisces1
8/9/18, 5:45 PM
#3

Jag ska absolut köpa från uppfödare. Och det lutar åt att det blir en hane. Tack för era svar 😊

Upp till toppen
Annons: