Annons:
Etikettallmänt
Läst 782 ggr
Granja Del Toro
2018-08-07 00:50

Vad skulle ni ha gjort!?

Vill nu beratta min del av nagot som hande nyligen. Men en sak ar dock sakert, jag kommer aldrig att salja till Norige igen.

I juni salde jag 3 hamstrar till Norge. De hade lovat att betala frakten till Umea. De ville ocksa ha hamstrar fran andra kullen, En och en halv manad senare drar de sig undan. Det var helt ok. Men nar de horde vad frakten blev sa vagrade de betala frakten. Ja,  jag lovade ta over dem i borjan, men tankte att mamma kunde ta dem over istallet. Jag har scolios sedan ung och klarar inte av att sitta eller ga for mycket innan jag far ont i ryggen, sa darfor tar jag alltid hytt nar jag aker bat. Flygresor ar alltid ett helvete for ryggen om jag inte har tur att fa ligga ner om ingen sitter brevid. Jag forsokte forklara detta for dem, men de blev bara kaftiga och trodde jag hittade pa. Men jag hittar inte pa med att jag har besvarlig scolios i ryggen. Jag blir ocksa latt sjosjuk och klarar inte av att att aka med mindre batar an viking line ocg silja line. Sa jag erbjod att min mamma kan ta och komma istallet. Min mamma ar gammal och behover hytt hon med, pga sina knan. Men det dog inte heller. Jag sa at dem att " Att ni har haft hamstrarna hos mig i nastan 2 mander, sa det blir ingen aterbetalning, eftersom det som de betalade hamsrarna  gick till mat och skotsel sa lange de stannade har i vantan att den andra kullen skulle bli leveransklara.

Min mamma sa att jag skulle saga at dem att " visst kan jag betala tillbaka, men ni maste betala for boarding sa lange de var har 10 Euro veckan, for var hamster som var har. Det gar ju for fan pengar att skota och mata hamstrar ju. Men jag var snall nog att gora det gratis sa lange de vantade pa transport, vilket de senare vagrade betala.

Dessutom har jag sedan lange allt sedan jag borjade avla inte haft nagon kopgaranti ellet 30 dagars returatt. Det har jag aldrig haft pa levande djur. Jag har ocksa haft strul med blogger de 4 senaste manaderna, det har inte viljat visa korrekt mins sida alls. Sa hade inte chans att fixa alla sidor pga av strul med blogger. Men kopvilkoren finns dar och nyigen skrev jag dem pa facebook ocksa. Skrev till blogger customer support att fixa problemet, men de brydde tydligen inte alls att ta itu med problemet. Lika lite som paypal bryr sig att svara pa sina kunder.

Jag har dock aldrig hosr att en uppfodare skulle ge pengar i retur nar en hamster val ar betald och kopt och sedan drar dig ur. Lika lite som jag har hort att nagon skulle ge pengarna i retur om hamstern ar kopt och varit hos dem i 2 manader da de plotsligt angrar sig. Nu sprider de skitsnack om mig sa gott som det gar. Jag ar sa trott pa dethar! ALLDRIG MER SALJER JAG TILL NORGE!!!

Min fraga ar vad skulle ni ha gjort….😕

Stjärnor Host Of Stjärnor

BlommaArabiska Fullblod | EkologisktBlomma

Annons:
IsabellsHamsterhem
2018-08-08 19:25
#1

Är inte helt säker på vad som hände men om det är som jag tror, alltså att en uppfödare som Norge tingade hamstrar av dig, du höll dem i 2 månader i väntan på en annan kull de också ville ha från. Sen när det var dags för dem att få hem dem så ville de inte betala för transport?

Har de betalat fullpris eller tingningsavgift? Visste dem om att det var tingningsavgift?
Om du inte haft tingningsavgift så är det tyvärr inte mycket att göra mer än att betala tillbaka pengarna, även om du hållt dem i 2 månader. Är det tingingsavgift så får de stå sitt kast, då ska inte du betala tillbaka.
Det är alltid köparens skyldighet att se till att hamstern blir hämtad hos säljaren och förd hem till sig. Säljaren står bara för att lämna ifrån sig hamstern med rätt papper osv.
Vill de inte betala transport så tough luck, då stannar hamstern hos dig tills de är villiga att göra det. Även om det lagligt sett är "deras" hamster om de betalt fullpris och därav köpt den.

Rescue --> https://isabellshamsterhem.weebly.com/

Guldhamster, Campbell Dvärghamster, Vintervit Dvärghamster och Roborovski Dvärghamster uppfödning --> https://luvaxhamstery.weebly.com/

Granja Del Toro
2018-08-09 01:23
#2

Ingen tingningsavgift utan de betalade full pris. Jag tar ingen tingningsavgift fran utlanska kopare, bara fran inhemska kopare. De betalade full pris och hade hamtrarna har i nastan tva manader. Var snall nog att inte ta boarding for hamster sa lange de stannade. Hamstrarna skall ju ha mat och vard och det kostar ju. Sedan har jag ingen kopgaranti eller 30 dagars kopgaranti for levande djur som man har pa saker… Ja och de vagrade betala transport da det blev for dyrt. De borde ha kollat upp transporten battre och andra allternativ, eller akt fargan sjalv och kommit efter dem till Vasa.  Men man tycker ju att fore man betalar fullt pris sa borde man ju komma efter dem sjalv eller atminstone kollat upp ordentligt frakten forst…Men det gjorde de inte. Det tog for givet att jag skylle komma dit med hamstrarna om de betalade fargan.  Men nar de horde priset drog de undan, och nu kraver de pengar i retur… De betalade via paypal, sa jag har lagt paypal att fixa resten sa att refunt requesten blir canclad….

Stjärnor Host Of Stjärnor

BlommaArabiska Fullblod | EkologisktBlomma

Upp till toppen
Annons: