Annons:
Etikettguldhamsterns-beteende
Läst 552 ggr
Granja Del Toro
7/17/18, 1:46 PM

Obehag vid fodsel

Filifjonkan har fott ca 10 bebisar idag. Hon verkar ha haft obehag vid att foda, for hon har fott dem lite har och dar i buren. Fick ta en matsked och spada upp dem och lagga upp dem forsiktigt. Nu ar hon i boet och diar dem alla. Men markte att hon inte riktigt vet vad man gor som mamma. Hon tycks inte forsta att plocka upp dem nar de ramlar av spenarna om hon ar utanfor boet en bit och ater mat. Sa jag ar glad att jag inte har Hus till modrarna sa man kan halla extra nogrann koll pa henne. Jag kommer att vara trvungen att ha ett extra vakande oga over henne da och da pga detta. Hon ar 6 manader gammal, sa kanske inte helt mogen till mammarollen annu, verkar det som…

Stjärnor Host Of Stjärnor

BlommaArabiska Fullblod | EkologisktBlomma

Annons:
Cosmonautens
7/18/18, 5:15 PM
#1

När Lillemor min dvärg fick sin första men sista kulle fick jag hjälpa till mycket! Inte lätt att vara mamma första gången! :D Hon glömde några barn här och var, någon unge följde med på hennes bröstvårta när hon skulle äta men märkte inget så jag plockade snabbt in ungen i det varma boet:)

Cosmonautens
7/18/18, 5:17 PM
#2

Även Lillemor födde någon unge i ett hörn, 2 på något annat ställe, en i boet. Hon går nog runt mellan kramparna och kanske glömmer samla in ungarna eller att hon hämtar de senare.

Granja Del Toro
8/3/18, 12:29 AM
#3

Det var lite dalig borjan, fick ta med skeden och plocka upp bebisarna och lagga dem i boet, under nagra dagars tid, efterat blev det battre och hon borjade plocka tillbaka dem sjalv nar de foll fran spenarna. Idag ar alla 6 bebisar 2 veckor och 3 dagar gammla.🙂

Stjärnor Host Of Stjärnor

BlommaArabiska Fullblod | EkologisktBlomma

Upp till toppen
Annons: