Annons:
Etiketthälsa
Läst 754 ggr
Cosmonautens
7/8/18, 5:15 PM

Mina frågor

Hej! Jag frågade samma sak på hamster iFokus men det kanske är bättre om jag frågar här istället då detta endast drabbar guldhamster. Tänkt på detta väldigt länge, så det är nog dags för mig att fråga. Kan en hamster som lever i konstant rädsla få wet tail? Bodil lever i konstant rädsla (mestadels) pga hon antagligen ärft det från sina föräldrar. De senaste dagarna har jag pratat med några uppfödare ang Bodils temperament och hennes uppfödare mm. De jag har pratat med visste vem uppfödaren var och berättat riktigt tråkiga grejer om uppfödaren bla att en person hade en guldhamster hane men han såldes pga på tok för liten för att användas i Avel och hanens temperament var inte alls bra! Hanen såldes sedan vidare till Bodils uppfödare och är troligen Bodils pappa…. Har även hört att fler köpare från den uppfödaren varit onöjda då hamstrarna inte varit tama/trevliga. Blir riktigt ledsen när jag fick höra detta. Tycker synd om Bodil och hennes syskon som lever i konstant rädsla. Kan inte alls vara nyttigt för deras psyke… Så tillbaka till min fråga, kan hon få wet tail/finns risken?

Annons:
Cireea
7/9/18, 7:12 PM
#1

Ja, den risken finns då det är en stressrelaterad sjukdom. Dock vanligare på yngre hamstrar men klart det kan hända.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Upp till toppen
Annons: