Säljes & köpes

(SÖ) Guldhamsterhona till avel

2018-06-18 09:51 #0 av: Kex!

Jag som letar efter guldhamstern heter Lova och är 15 år. Jag bor i Umeå och ska börja födda upp guldhamstrar i en mindre skala. (Men info pm) 

Hamstern skulle få hos mig på antingen i en SAMLA 130 l, Akvarium eller Terrarium beroende på temperament och de andra hamstrarnas temperament. Jag använder nästan bara naturmaterial i burarna och färskmat får hamstrarna varje dag. Jag ger som Torrfoder Bunny HamsterDröm Basic.  

Vad jag söker: Jag söker en guldhamsterhona i färgkategorierna viltbaserat eller cremebaserat. Honan får gärna vara långhårig, bandad och/ eller satin men detta är inget måste utan färgkategorin och temperamentet är mycket viktigare. Vart hamster bor i landet spelar inte någon jätte stor roll men transport till Umeå eller någonstans i närheten måste fixas 

Anmäl
2018-06-18 09:55 #1 av: Kex!

OBS! råkade av misstag göra två inlägg

Anmäl
2018-06-18 11:05 #2 av: Granja Del Toro

Som jag skrev pa hamster ifokus sa har jag en stor fin nf satin hona ur vampyrkullen kvar som borg ga till avel pga hennes storlek och lynne. Hon ar fodd 22 Maj i ar och hon ar korthar. Transport till Umea finns i Augusti... Bilderna ar fran nar hon var lite mindre. Tar nya bilder i morgon ifall hon ar av intresse for dig. Glad

Stjärnor Host Of Stjärnor

BlommaArabiska Fullblod | EkologisktBlomma

Anmäl
2018-06-18 11:06 #3 av: Granja Del Toro

Lilith nar hon var liten

Anmäl
2018-06-18 11:06 #4 av: Granja Del Toro

Energisk och pigg liten dam

Anmäl
2018-06-18 11:07 #5 av: Granja Del Toro

Glad

Anmäl
2018-06-18 11:08 #6 av: Granja Del Toro

Stamtavlan

Anmäl
2018-06-18 23:01 #7 av: Kex!

Väldigt intresserad :)

Anmäl
2018-06-18 23:05 #8 av: Kex!

Är en av föräldrarna svartbaserad? Eftersom färgen är black? Eller är det en av de färger i kategori 5?

Anmäl
2018-06-19 13:12 #9 av: Granja Del Toro

Nej Lilith ar inte svart baserad och morgra ar inte svart baserad.  Pappan var svart, men ingen av ungarna var svart. Sa jag skulle vilja saga att det ar en mycket minimal chans att Lilith skulle fa nagon svart bebis da inga av hennes syskon var det. Finns ingen svart ur mammas stam, och i Alucards finns bara nf, cinnamon och morkgra. Morkra ar en helt skild farg och har inget med svart att gora. Glad

Anmäl
2018-06-19 13:21 #10 av: Kex!

oki

Anmäl
2018-06-24 07:02 #11 av: IsabellsHamsterhem

Jag kommer få kull i slutet av Oktober någongång om det är intressant även då? :)

Får hem en nf ds skp hona. Vilken hane det blir är ännu inte bestämt men jag siktar mot en choklad :D

Rescue --> https://isabellshamsterhem.weebly.com/

Roborovski Dvärghamsteruppfödning --> https://luvaxhamstery.weebly.com/

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.