Säljes & köpes

Första hamster?

2018-06-01 14:07 #0 av: Travis D

Håller på och övertalar pappa att jag är redo för en första hamster (har läst på om guldhamstrar och pluggat på o.s.v) Och tror han börjar smälta :) (han har förut haft ett stark nej eftersom han inte tycker om djur i bur men när jag började visa "kunskap" så har han börjat ändra sig)  Det jag undrar är om man borde köpa en unge (från uppfödare) eller en vuxen (från blocket eller också uppfödare) Vad tycker ni? (som första hamster)

Anmäl
2018-06-01 14:23 #1 av: 91Marran

Jag hade räddat från blocket :)

Anmäl
2018-06-01 18:01 #2 av: EmiCar

Tycker att det beror på.

Om man som första hamster vill ha en tam hamster som är vad vid hantering/människor så ska man nog gå till en uppfödare.

Men om man känner sig lite erfaren och redo så kan man försöka att rädda en småtting från t ex blocket! 

Men det bestämmer man ju själv! Skrattar

Min guldhamster uppfödning ---> https://deniqueshamstrar.weebly.com Blomma

HjärtaMedarbetare på Hamster ifokus Hjärta

Anmäl
2018-06-01 20:18 #3 av: Travis D

#2 då lutar det mot uppfödar hållet Skrattar

Anmäl
2018-06-09 19:26 #4 av: Zachis

ibland finns de uppfödare som har vuxna hamstrar de "inte längre behöver/vill ha". Vilket också kan va en bra idé :)

Anmäl
2018-06-09 19:40 #5 av: Novachan

#4 Brukar uppfödare försöka sälja dessa till samma pris som om man hade köpt en unge eller billigare/dyrare? Hur brukar man resonera angående detta?

Anmäl
2018-06-09 20:19 #6 av: Zachis

inte en aning. Hamstrar är knappast dyra i inköp oavsett.

Anmäl
2018-06-10 17:42 #7 av: UlrikaD

#5 Dom uppfödare som säljer vuxna hamstrar (av olika anledningar) brukar ta mindre betalt än för en bebis.
Oftast är det honor över 1 år som säljs efter avel och då får man ju inte lika lång tid med hamstern.
Jag själv skulle inte vilja skiljas från mina, men för köparna kan det ju bli en bra deal. Mina vuxna skulle ju glatt ligga still och pussas på av vilken barnfamilj som helst:)
Är man intresserad av en vuxen så är det nog lättare att kontakta uppfödare privat och fråga. Det sätts inte så ofta ut annons.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.