Annons:
Etikettallmänt
Läst 2324 ggr
Sasha W
4/30/18, 5:18 PM

Nåt Konstigt Hände Idag

Okej idag hände nåt skumt(kan inflika att jag är 14). När jag kom hem från min kompis stog en pappkartong med hål i på min säng. Och jag bah: Pappa va r dehär!? O han baf mig öppna och i satt en Vit Guldhamster så vände jag mig mot pappa fär och säga nåt o han sa: jag och mamma ska skiljas och vi gick till djuraffären och tanten sa att vi skulle köpa denhär. Jag blev super arg, inte för att dom ska skiljas utan för att han stack och köpte i DJURAFFÄR, och för att jag inte fick nån förvsrning alls. På pappret stog det 15/2-18 Satin Hona, inget mer. Jag packade fram den gamla buren (50×50) men Hjul har hon inget. Grejen är att nu sitter jag här med en Satin Guldhamster Hona som jag tror är Offwhite brunörad från en djuraffär som inte tar tillbaka sina djur om dom inte är skadade, villket hon ju inte är. Så hon får stanna, men jag hade viljat göra mer reasearch för guldhamster(bara ägt dvärg innan) så kan ni bomba mig med fakta och sånt så inget blir fel tack! <3

Annons:
MonicaLagerquist
4/30/18, 5:36 PM
#1

Varför så upprörd. Din pappa försökte göra så gott han kunde. Han mår självklart dåligt och ville dig bara väl.Du får avsätta kvällen till att leta info på nätet.

Stolt ägare till fem La permer

Maria
4/30/18, 5:40 PM
#2

Vilken omtänksam pappa.❤️ Han har nog bara gjort detta för att göra dig glad med tanke på att de ska skiljas. Han kan förmodligen inte så mycket om hamstrar och jag minns när jag var ung. Då köpte man hamstrar i djuraffär. Var inget konstigt med det alls.

Du och pappa får läsa på tillsammans.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Sasha W
4/30/18, 6:01 PM
#3

ja jo jag var o sa förlåt till han nu och jag förstår att han bara ville hjälpa, dessutom kom jag på att jag lä otrloigt otacksam vilket jag oftast inte är, jag var bara upprörd. i alla fall: vi stack till djuraffären och köpte carefresh(ROSSSSSSSSSSAAAAA) och hamstermat, den ända som fanns var Complete Hamster & Gerbil som har hyfsade värden. men Raya har i alla fall lugnat sig och ligger och sover,  iallafall i slutet på nästa månad får jag lön ifrån stallet jag mockar vid och då kommer jag köpa en Bur och Hjul och Hus och en massa leksaker och annat! pappa och jag är i alla fall inte osams längre och nu ska jag titta på Erins Animals och HammyLux! Tack I alla fall ❤️❤️❤️

Maria
4/30/18, 6:08 PM
#4

#3 Vad bra🙂

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Sasha W
4/30/18, 6:30 PM
#5

#4 ❤️

EmiCar
4/30/18, 6:55 PM
#6

#5 Läs också på Svenska Hamster Föreningen om du inte gjort det!

De har jätte mycket bra fakta.  🙂

Min guldhamster uppfödning ---> https://deniqueshamstrar.weebly.com 🌺

 ❤️Medarbetare på Hamster ifokus 

Annons:
MonicaLagerquist
4/30/18, 6:57 PM
#7

Bra att det löste sig.

Stolt ägare till fem La permer

Cosmonautens
4/30/18, 8:28 PM
#8

Alla gör bort sig, föräldrar (kan vara barn också) har inte så stor kolla på skillnad mellan djuraffär och uppfödare.  Exempelvis mina föräldrar, dock har jag förklarat för dem så de börjar förstå bättre nu🙂

Sasha W
5/2/18, 9:32 AM
#9

Tack alla! Det har ordnat sig nu och om några dar ska jag börja hälsa på henne :)

Sasha W
5/4/18, 8:20 AM
#10

Idag tog hon emot en bit sallad från min hand! När hon kom för 5 dar sedan kunde jag inte ens va i samma rum utan att hon bleb livrädd och gömde sig och redan nu har hon börjat acceptera mig 💜

MonicaLagerquist
5/4/18, 8:25 AM
#11

Härligt att det går framåt.

Stolt ägare till fem La permer

Sasha W
5/9/18, 7:30 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

Vilken färg tror ni hon är? Tänkte först offwhite med hon är mer kritvit hållet än gräddvit

MonicaLagerquist
5/9/18, 8:05 AM
#13

Sötfärgad 😍

Stolt ägare till fem La permer

Annons:
Sasha W
5/9/18, 11:15 AM
#14

#13 Precis som jag misstänkte! ❤️(Hon hälsar tack)

Pandi00
5/9/18, 1:33 PM
#15

Vit brunörad? Kanske?

Cosmonautens
5/9/18, 3:24 PM
LinneaWik
5/9/18, 5:27 PM
#17

Åh vilken sötnos 😊

Sasha W
5/10/18, 2:12 PM
#18

#15 Kanske Det :)

#16 & #17 <3

Cireea
5/13/18, 4:32 PM
#19

Det är egentligen svårt att säga när man inte vet vad föräldrarna är för färg. För om exempelvis bara en av dem var silver så kan hamstern inte vara vit. Om en av föräldrarna var dominant spot och en varit en silvervariant så kan hamstern lika gärna vara offwhite ds (kanske till och med offwhite bö ds). 

Det är som svårt att säga..


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Sasha W
5/13/18, 7:35 PM
#20

#19 jag kan låtsas som jag försod men ska jag var ärlig förstog jag inte hihi

Annons:
Granja Del Toro
5/24/18, 10:12 PM
#21

Vilken fin och underbar pappa du har! Fick mig till tarar. Verkligen fint gjort av honom med tanke pa att de skall skiljas och hur han handlade saken sa att du inte skall bli helt krossad av de hela. Verkligen en underbar och omtanksam pappa.  En riktig karl i mina oron..❤️

Stjärnor Host Of Stjärnor

BlommaArabiska Fullblod | EkologisktBlomma

Granja Del Toro
5/24/18, 10:14 PM
#22

Sa sot ❤️

Stjärnor Host Of Stjärnor

BlommaArabiska Fullblod | EkologisktBlomma

Sasha W
5/24/18, 10:44 PM
#23

#21 & #22 <3

Meja H
6/14/18, 10:28 PM
#24

Men herregud vilken sötnos och vad fint du hade gjort i buren😍 blir avundsjuk haha

hon kommer få det bättre än bäst hemma hos dig ❤️

3mma.
6/28/18, 7:31 AM
#25

Vilken sötnos! Jag förstår chocken eftersom en hamster medför stort ansvar och att inte ha blivit förvarnad kan inte vara kul. Sedan är inte hamster, eller något djur för den delen, något man spontanköper. Du är riktigt duktig som ser till att hamstern får det fint och har det bra trots att du hastigt blev hamsterägare. Ett litet tips är att kolla på olika gnagleksaker som din hamster eventuellt kan gilla. Hamstrars tänder växer hela livet så därför är det väldigt bra om de kan gnaga ordentligt så man slipper klippa tänderna på dom hos veterinär. Jag brukar köpa pinnar i djuraffär(funkar lika bra att lägga äppelkvistar i ugnen) samt köpa whimzees vegetabiliska tugg på hundavdelningen och ge till hamster.
Fortsatt lycka till med din nya familjemedlem!

/3mma.
Matte till Queens Maja

Upp till toppen
Annons: