Annons:
Etikettallmänt
Läst 954 ggr
Emmy98
2018-04-23 23:01

Vad för färg är hon?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej du som läser! Någon som vet min lilla Pi’s exakta färg? Har även funderat över pälsen. Hon är korthårig, men har några längre hårstrån som sticker ut lite överallt. Kanske är så när dom är små? Eller kommer hon bli en liten fluffboll? 🙈

Annons:
EmiCar
2018-04-24 16:04
#1

Hon ser ut att kunna vara en dåligt tecknad skp svart (sköldpadd).

Skp är en teckning som gör så att hamstern blir lite "brun fläckig". Det finns även skp/vit, då är det teckningen skp med bandat eller dominant spot

Hon kommer inte att bli långhårig, om hon är från en djurbutik (alltså att hon då kommer från en grossist) så kan det vara så att de parat en lång och kort hårig. Då kan båda hårlagen bli allmänt dåliga! (Sedan så finns det ju undantag…!)

Annars så skulle hon bara kunna vara en vanlig svart med dålig/ojämn färg…

Min guldhamster uppfödning ---> https://deniqueshamstrar.weebly.com 🌺

 ❤️Medarbetare på Hamster ifokus 

Emmy98
2018-04-24 21:46
#2

Okej, tack för svar! Så intressant med färger, Teckningar osv. Tycker hon är så fin iallafall!!

EmiCar
2018-04-24 22:59
#3

#2 Du kan gå in på SHF (Svenska hamster föreningen) om du inte redan gjort det!

Jätte bra och intressant fakta med allt från himmel till jord om hamstrar! 😃

Min guldhamster uppfödning ---> https://deniqueshamstrar.weebly.com 🌺

 ❤️Medarbetare på Hamster ifokus 

Emmy98
2018-05-02 09:12
#4

#3 har varit inne där en del och läst! Så intressant 😃

Emmy98
2018-05-02 09:18
#5

En liten update om Pi: ÄNTLIGEN vågar hon sig upp i min handflata! Hon har fått nytt Hjul och lite annat smått och gott, så lät henne vara i en dag och leka med sina nya prylar. Kvällen efter ville jag släppa ut henne i sin nya hage, och då klättrade hon upp på handflatan! Sen dess har hon velat upp till mig varje kväll när jag är i buren med handen, hon älskar att springa runt på armarna och klättra upp i nacken under mitt hår 😌 så härligt!!

LinneaWik
2018-05-02 12:23
#6

#5 Vad sööött! Pi är jättesöt verkligen och jag tror ( och hoppas ) att ni kmr bli bästavänner 😊

Annons:
Granja Del Toro
2018-05-24 22:22
#7

Sa sot 😍

Stjärnor Host Of Stjärnor

BlommaArabiska Fullblod | EkologisktBlomma

Emmy98
2018-05-26 23:52
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Här är lite nytagna bilder på Pi! På den ena bilden ser man tydligt hennes bruna färg. Upptäckte även efter att jag knäppt bilden att hon har bruna ögon! 😍 Roligt att se hur hennes färg och päls förändras.

Emmy98
2018-05-26 23:54
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Här är en bild som är tagen nån minut efter, och där ser hon svart, lite brun fläckig ut. Kameran gör de orättvist, haha 😄

Granja Del Toro
2018-05-29 02:20
#10

Ser ut som en dalig svart skp…Sa sot😍

Stjärnor Host Of Stjärnor

BlommaArabiska Fullblod | EkologisktBlomma

Upp till toppen
Annons: