Annons:
Etikettallmänt
Läst 594 ggr
Granja Del Toro
2/12/18, 11:32 PM

Nya Avelsdjur

Forst vill jag be om ursakt, men mitt tangentbord ar engelsk och darmed sa ser det ut som det gor. Kommer att kopa en tradlos skandinavisk tangentbor i ett senare tillfalle.

 Efter 9 manader i skona, varma och soliga Australien sa ar jag nu tillbaka i Finland och har bestamt mig for att avla hamstrar sa lange jag maste vanta pa gront ljus att aka tillbaka till Australien till min pojkvan. Har sedan  jag kom hem funderat vad jag vill avla pa denna gang, vilka farger och harlag och har bestamt mig for svart och Gulbaserat och svart och viltbaserade farger, i harlaget KH. Nu har jag antligen hittat mitt avelsmaterial och kommer att aka till Kouvula efter mina tva utvalda hamster hanar vid namn Picus Alucard och Picus Mr Boombastic, bada ar satin i fargerna svart och gul. 

Har ocksa haft ogonen pa en hona och idag fick jag svar fran uppfodaren och honan ar nu reserverad till mig. Jag ar valdigt forvantansfull pa denna hona. Hon har en lite ovaligare teckning och det ar just teckningen som jag foll pladask for henne. Hon ar nemligen dove skp/vit dominant spot KH. Nar jag far hem dem skall jag naturligtvis ta bilder pa dem.

En anna hona som kommer att anlanda ar Anemone's Durga och hon ar dotter till min underbara och gulliga Genghis Khan. Durga ar Cinnamon umb KH

Stjärnor Host Of Stjärnor

BlommaArabiska Fullblod | EkologisktBlomma

Annons:
UlrikaD
2/13/18, 1:29 PM
#1

Du har inte nån bild på den sista honan. Blir väldigtnyfken:) Får man ta med sig hamstrar sen tillbaka till Australien? Vet att det bara är vissa flygbolag man får ha "gnagare" på. Och vissa länder har ju helt egna restriktioner. Australien låter ju superspännande att få ha bott i:)

Granja Del Toro
2/13/18, 10:47 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

#1 Tyvarr far man inte ta Hamstrar till Australien eftersom de ar banlyst och anser vara skadedjur. Min kompis som ocksa Foder upp tar hand om henne under tiden jag ar i Australien. Jag far ju bara vara dar ett ar at gangen an sa lange da jag inte annu ar Australiens medborgare.  Vilken hona menar du? Durga!? Henne har jag ingen bild pa annu. Har nagra bilder pa Filifjokan som jag fick idag av uppfodaren idag.

Stjärnor Host Of Stjärnor

BlommaArabiska Fullblod | EkologisktBlomma

Granja Del Toro
2/13/18, 10:48 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Filifjonkan igen😃

Stjärnor Host Of Stjärnor

BlommaArabiska Fullblod | EkologisktBlomma

Granja Del Toro
2/13/18, 10:48 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Och en till pa Filifjonkan

Stjärnor Host Of Stjärnor

BlommaArabiska Fullblod | EkologisktBlomma

Granja Del Toro
2/13/18, 10:52 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Sa har vi Picus Alucard. Fler bilder kommer nar de har kommit hem…🙂

Stjärnor Host Of Stjärnor

BlommaArabiska Fullblod | EkologisktBlomma

UlrikaD
2/13/18, 11:22 PM
#6

Det var det jag hade för mig att det var bl.a Australien man inte fick ta in vissa djur till. Var just dove honan jag var nyfiken på:) Har haft en som var väldigt lik henne. Spännande att vara i Australien!

Annons:
Granja Del Toro
2/13/18, 11:25 PM
#7

#6 Jo det var underbart att vara dar. Vadret var harligt med, underbara djur och natur ocksa. Min kropp tog inte vader skillnaden sa bra efter att ha varit i Australien med 30 plus varme och sedan komma till Finland dar det ar -17 grader kallt. Var inte sjuk under hela min vistelse men nar man kommer hem till kolden sa blir man forkyld..😐

Stjärnor Host Of Stjärnor

BlommaArabiska Fullblod | EkologisktBlomma

Upp till toppen
Annons: