Annons:
Etikettguldhamsterns-beteende
Läst 2470 ggr
Novachan
11/21/17, 10:44 PM

När är era hamstrar vakna/sover?

Hej! Det här blir mitt första inlägg här. Jag undrar när era hamstrar brukar vara vakna/sova? Har ingen hamster själv men vem vet i framtiden (har just nu möss). Skulle i så fall bli en guldhamster. Om det finns liknande tråd om detta får ni gärna länka 🙂

Annons:
Cireea
11/22/17, 11:10 AM
#1

Det varierar lite då även ålder och deras egen personlighet spelar in, men dom  flesta sover hela dagarna och vaknar fram emot 19/20-tiden och håller sedan låda fram till morgonen. 😃


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

IsabellsHamsterhem
11/25/17, 2:02 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Mina vaknar väldigt olika :)
Jag har i nuläget 4 guldhamstrar.

De vaknar ca 00-01 och är sedan vakna i några timmar. Det är dock väldigt sällan man ser dem vakna under dagarna. Men jag har en hane som brukar vara vaken från 00-07, vilket jag tycker är väldigt mycket! De andra är vakna i ca 3-5 timmar som max. Men han springer på i sitt Hjul och ser glad ut haha :)
Jag personligen tycker att dvärgar är roligare då de är vakna mer sporadiskt under dagen och natten till skillnad från guld som mer är uppe längre stunder när de väl är vakna :)

Rescue --> https://isabellshamsterhem.weebly.com/

Guldhamster, Campbell Dvärghamster, Vintervit Dvärghamster och Roborovski Dvärghamster uppfödning --> https://luvaxhamstery.weebly.com/

Kex!
11/25/17, 8:38 AM
#3

Min vaknar ca 20 - 21 (hanen) min fodervärshamster brukade vakna tidigare när hon bodde hos mig :) typ 19 - 20

// Lova

Uppfödare Miryks Hamsteruppfödning

Novachan
11/25/17, 11:11 AM
#4

Så guldhamstrar är ofta bara vakna en gång om dagen?

Kex!
11/26/17, 8:29 AM
#5

#4 hur menar du?

// Lova

Uppfödare Miryks Hamsteruppfödning

Novachan
11/26/17, 9:16 AM
#6

#5 Att de ofta bara är vaken en gång om dagen under en lång period? Och resterande tid sover och kanske går upp då och då för mat, vatten och toabesök?

Annons:
Kex!
11/26/17, 5:41 PM
#7

Jo så är det nog oftast :)

// Lova

Uppfödare Miryks Hamsteruppfödning

Meja H
12/13/17, 12:51 PM
#8

min ena (nemo) är vaken typ hela tiden medans den andra vaknar 7 på kvällen ovh är vaken några timmar :)

Helena1978
12/28/17, 11:30 PM
#9

Jag har alltid vänt på dygnen åt mina guldhamstrar, då de är i ett utrymme bredvid sovrummet. Jag tänder lampan i rummet när jag lägger mig och knäpper av den när jag kliver upp, på så vis är jag och hamstrarna vakna samma tider.

Novachan
12/29/17, 12:19 AM
#10

#9 Så hamstrar har ingen "inre klocka"? utan går på om det finns ljus eller inte?

Helena1978
12/30/17, 5:41 PM
#11

Vet inte om hamstrar har en "inre klocka", då det har funkat med alla mina hamstrar i varje fall, och jag har haft en hel del genom åren. Dock kan det ta mellan 1-3 dagar innan de ställt in sig till den nya dygnsrytmen.

Upp till toppen
Annons: