Annons:
Etiketthälsa
Läst 816 ggr
mejra
2017-08-23 20:18

Hamster lös i magen

Hej! Min guldhamster har diarre eller väldigt lösa bajskorvar. Oftast har jag sett det när han vaknat precis. Men har även hittat mycket fast bajs så är inte endast löst. Men har känt att han luktat lite illa när de är utkletat på rumpan. Märkte förra helgen att han hade en hel bajsklump som satt fast och då tog jag bort den sen kom det mer. Han har haft det såhär till och från i en vecka ungefär. Han dricker o äter som vanligt, är aktiv och uppe. Undrar vad jag kan göra? Mer än att inte ge honom fast foder… Det enda jag kan tänka mig att han kan fått i sig extra vatten när han bitit vid vattenflaskan.. för han blir lite blöt runt halsen. Frågar här eftersom här jag bor finns de inga veteinärer som tar emot hamstrar. Utan få då åka en bit till göteborg… ca 2 timmar.. uppskattar alla tips o råd jag kan få!

Annons:
mejra
2017-08-23 20:19
#1

Menar färsk foder*

Meja H
2017-08-23 21:32
#2

Samma sak med min ena 😕

Cireea
2017-08-23 23:39
#3

När du givit färskfoder, vad har du givit då? 

Det kan ju även handla om någon bakterie eller liknande och då kan det behövas medicin från veterinär. 

Hur gammal är hamstern?


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

mejra
2017-08-24 22:05
#4

Lite blandat. Nötfärs, olika slags grönsaker, lite pasta. Han har ingen diarre idag. Han är ca ett år

Cireea
2017-08-25 12:18
#5

Håll ögonen på det så han inte blir dålig igen! 

Kan handla om en bakterie som gjort honom dålig i magen.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Upp till toppen
Annons: