Annons:
Etiketthälsa
Läst 625 ggr
Harriet88
2017-07-22 22:56

Favoritkindpåse eller skadad?

Jag har nyligen fått hem en guldhamster som nu är 2,5 månader och jag är inte så erfaren och därför orolig för det mesta. När jag tittar på henne då hon fyller kindpåsarna har jag märkt att hon på senaste oftast fyller den ena ganska full och inte alls alternativt väldigt lite i den andra. Alltid samma kindpåse. Är det vanligt beteende att börja med en och sen ta den andra om det behövs? Eller bör jag vara orolig att hon skadat kindpåsen? Har inte gett henne något vasst och hon biter inte så mycket. Hon är pigg och nyfiken, äter, dricker och är social men jag undrar över detta. Har någon råd/kunskap att dela?

Annons:
Cireea
2017-07-22 23:38
#1

Om du är orolig över hennes hälsa är det en veterinär du ska vända dig till. Vi här inne kan omöjligen veta 🙂

Annars brukar hamstrar ha lustiga små saker för sig, en av mina hamstrar sällan utan äter helst i matskålen direkt. Det är inget fel på honom för det. 😉


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Harriet88
2017-07-27 12:51
#2

Tack för svaret! 

Självklart hade jag sökt veterinär om jag varit oroad för hennes hälsa på allvar. Jag tror mest att jag behöver dela min nybörjaroro med några mer erfarna;) Nu har hon hur som börjat använda båda sina kindpåsar. Även om den högra verkar liiite bättre än den vänstra om man frågar henne själv.

Upp till toppen
Annons: