Annons:
Etikettallmänt
Läst 1001 ggr
Meja H
2017-07-18 10:38

Blir GALEN på mina hamstrar

Hej

1.Min ena guldhamster (3mån) tuggar på sin vattenflaska så det allt vatten rann ur. Varför gör hon så?

2. Hon kryper under grejer och slår dom mot burväggen så att det låter jättehögt. Varför gör hon så?

3. Hon hackar tänder så fort jag öppnar burlocket. Vad ska jag göra?

4. Nu till min hane (6 mån). Han springer/hoppar när han springer i hjulet så att hela hjulet skakar och låter JÄTTEMYCKET. Varför gör han så? 

Hjälp jag vill gärna kunna sova på natten :/

Annons:
Cireea
2017-07-18 13:21
#1

1. Det kan ha börjat någon gång när hon varit uttråkad och nu har det blivit något av ett stereotypiskt beteende. För att få henne att sluta kan du hänga flaska från taket, på så sätt blir det svårare att gnaga då den rör sig. 

2. Hon gräver och busar, inte alls konstigt. Vissa av mina röjer runt ordentligt i sina burar under kvällar och nätter. 

3. Hur är er relation? Är hon rädd för dig? Låter det mycket när du öppnar locket? Smäller det eller liknande som skulle kunna göra henne rädd/orolig? 

4. Han tycker väl det är roligt. 😉


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Josefinpersson
2017-08-06 16:25
#2

Testa skål istället för flaska så slipper du det, mycket naturligare också ;) Hur stor Bur har du? Och vad är det för hjul/hur stort är det? Hamstrar gillar ofta att gräva runt som personen ovanför skrev och det är helt naturligt! :)

Kex!
2017-08-06 17:04
#3

testa använda en vattenflsaka i glas

// Lova

Uppfödare Miryks Hamsteruppfödning

Granja Del Toro
2017-08-14 15:05
#4

Skål rekomenderar jag inte, skålen blir fort smuttsig och torr när hamstern skvättar och gräver. Lägg vattenflaskan så den hänger från taket som Cirrea sa. När jag hade hamster och en av dem var högljudda för att kunna sova så la jag buren i toarummet under natten och dörren fast, eller i ett annat rum under natten…

Stjärnor Host Of Stjärnor

BlommaArabiska Fullblod | EkologisktBlomma

Meja H
2017-08-17 21:21
#5

#1 Jag har ingen skål. Jag har en vattenflaska och jag har hängt upp den och det funkar superbra😄 Honan har så stor Bur att den inte kommer ut genom min dörr och hanen har ett supertungt akvarium…

Cireea
2017-08-18 00:57
#6

#1 Det har jag aldrig påstått heller? 🤔


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
Meja H
2017-08-23 21:31
#7

#6 in mena #4

Meja H
2017-08-23 21:31
#8

Oj***

Upp till toppen
Annons: