Annons:
Etikettallmänt
Läst 782 ggr
annlen68
2017-07-12 16:09

Lämna gammal sjuk hamster

Vi har planerat att åka bort 4-5 dagar om någon vecka.

Dilemmat att vår hamster som passerat 2 år har haft lite ålderskrämpor på senaste tiden. Hon sover mer, äter mindre osv. Gått ner i vikt också; så vi håller koll på vikten dagligen nu och ger henne barnmat etc som komplement nu. Dock så pass pigg att det inte är fråga om att hjälpa henne somna in. 

Men man kan inte blunda för det faktum att hon faktiskt kan somna in när som helst nu…

Vi brukar ha henne inackorderad på Djurmagazinet här där vi bor och det har fungerat bra, det är verkligen toppen personal där. Så att så långt allt gott.

Men jag har sån fruktansvärt beslutsvånda nu om vi ska åka och riskera att hon somnar in under tiden?  eller stanna hemma den tid hon har kvar?

Såklart kan ingen annan besluta åt oss, men hur hade ni gjort?

Mitt hjärta vill inte lämna vår underbara lilla pälskling i det här läget; men vet inte om jag är onormalt blödig som tänker såhär…

Ville bara höra hur ni hade gjort? 🙂

Annons:
Cireea
2017-07-12 16:12
#1

Jag har en hane som är dålig för tillfället, han är gammal och har säkert inte lång tid kvar. Vi är bortresta för tillfället men har mina svärföräldrar hemma hos oss som tar hand om djuren, det känns tryggt att det finns någon där som kan hålla koll och även säga godnatt när det är dags. 🌺

Det vore hemskt tråkigt om han somnade in medan vi är borta, men samtidigt kan han lika gärna leva i flera månader till. Det vet man ju aldrig. Jag chansar helt enkelt och det som händer får hända. Livet har sin gång, oavsett var jag är. ❤️

Man älskar självklart inte sitt djur mindre bara för att man är bortrest, så länge man har någon som tar hand om dem så kan man skippa det dåliga samvetet.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

annlen68
2017-07-12 16:15
#2

#1   Även om jag som sagt litar på personalen där vi brukar ha henne inackorderad, så hade det ju onekligen känts bäst om någon man känner kunnat titta till henne härhemma istället. MEn vi har ingen annan vakt tyvärr.

Hur gammal är din hane?

Ellrose
2017-07-12 16:22
#3

#2 Vart bor du? Kolla om det finns någon som skulle kunna hjälpa dig att vara hamstervakt via iFokus. Och är det så att ni inte har någon i närheten så kan ni kanske ta med er hamster en bit för att lämna henne hos en som kan hjälpa er.

Jag hade lätt ställt upp och jag bor i Gävle med mina två dvärghamstrar samt en guldhamster.

( Ellrose Hamsteruppfödning)

Cireea
2017-07-12 16:24
#4

#2 Han blir två år i år så det är ju inte helt oväntat..😐 Tråkigt att ni inte har någon som kan ta hand om henne på hemmaplan, du har inte kollat runt i hamstergrupper eller liknande om någon kan ta sig an henne medan ni är borta?


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

annlen68
2017-07-12 23:12
#5

#3 och #4:  det har löst sig; en snäll hamstervän skrev och erbjöd sig att passa henne om det kändes bättre än inackordering :)

Candela
2017-07-22 20:28
#6

Jag har jobbat kvällar och nätter den senaste veckan (tillfälligt sommarjobb) och givetvis passade lilla gamlingen på att somna in en av dessa dagar, väldigt oväntat. Han var 2 år och drygt 2 månader, men väldigt pigg för sin ålder. Trodde helt säkert att han skulle leva till i höst i alla fall, baserat på allmäntillståndet.

Lite trist att han gick bort utan att man hann säga hejdå (kanske hade jag märkt att det varit på G om jag varit hemma och träffat honom varje dag, min sambo är inte lika van vid hamstrar och märkte inget förrän han plötsligt hittade honom död en kväll). Men det hade nog känts trist oavsett om jag varit hemma eller ej.

Annons:
Upp till toppen
Annons: