Annons:
Etikettallmänt
Läst 1972 ggr
Jonnaaa2003
6/21/17, 12:20 PM

Guldhamster frågor

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej, i denna tråd tänkte jag att man kunde hjälpas åt att svara på frågor gällande sin guldhamster👍 Jag skulle gärna vilja ha hjälp med min lilla tjejs färg och täckning❤️ Hon heter toffee och är 2 månader gammal, jag har haft många guldhamstrar innan och även hamsterungar. För en vecka sedan gick jag in för att kolla lite i djuraffären och såg Toffee och blev helt förälskad i henne, så vi köpte henne (och ja vi hade allt och lite till hemma) Förälskade mig framförallt för hennes färg, undrar nu om någon utav er vet vad hon är❤️ ni andra som har frågor om era små älsklingar får gärna också ställa dom här, så kan alla hjälpas åt med att besvara dom💪

Annons:
Jonnaaa2003
6/21/17, 12:21 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1
Jonnaaa2003
6/21/17, 12:21 PM
#2

Hela hennes mage är vit och det vita går upp lite på sidorna

Jonnaaa2003
6/21/17, 3:02 PM
#3

Skulle även vilja veta vilken kategori hon tillhör. Tack i förhand <33

Cireea
6/21/17, 3:54 PM
#4

Skulle säga Dove bandad sköldpadd (skp/vit) 🙂

Färgkategori: Svartbaserat


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Jonnaaa2003
6/21/17, 5:19 PM
#5

Okej men vilken kategori tillhör hon då haha, lite okunnig vadet gäller färger och sånt

Jonnaaa2003
6/21/17, 5:20 PM
#6

Hennes ögon är svarta, glömde till lägga det

Annons:
Jonnaaa2003
6/21/17, 5:21 PM
#7

Oj såg inte att du hade skrivit kategorien, tack så mkt❤❤

Cireea
6/21/17, 7:13 PM
#8

#6 Jag tror inte ögonen är svarta med tanke på hennes pälsfärg 😉 Rödögda djur brukar få mörka ögon rätt tidigt. Om du tar kort med blixt eller håller henne i ett skarpt ljus kommer du se att ögonen är mörkröda.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Cornelia Isaksson
7/25/17, 3:15 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Min hamster gnager på gallret på buren vad ska jag göra är det farligt

91Marran
7/25/17, 3:34 PM
#10

#9 Lös problemet så fort du kan. Lättast ju tidigare du gör det. Har du ett bra Hjul?

Mvh
Mig

geisha(min.lilla.älskling)
#11

#9 jag har läst någon stans att an kan ta äppelvinäger utspätt med vattn på en pappersbit  och dra mot gallret <3 

en anledning brukar vara att hamstern är understimulerad, lägg in många leksaker, jag tipsar rör/tunnlar, små gömställen, ngn äppelgren och saker hamstern kan klättra på😉

annars så kanske du ska fundera på en Bur utan galler, ex. samla 130L från ikea

det so kan hända är nog att pälsen runt munnen skavs bort, i värsta fall att någon tand går av (+ såklart att den låter något enormt mkt😃)

Cireea
7/26/17, 2:19 AM
#12

Att en hamster gnager galler ska man ta på allvar då det kan orsaka allvarliga skador i munnen på hamstern. Oftast brukar det inte finnas någon annan lösning än att byta Bur när hamstern väl börjat gnaga.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Kex!
7/26/17, 9:33 AM
#13

#9 anledningen till att din hamster kan gnaga är att den är uttråkad och inte har så mycket att göra! Ett tips är att byta Bur då den Bur du har är väldigt liten! + hur får du plats med ett fungerande Hjul i den??? Så överlag är den buren rätt så dålig! Ett tips är att skaffa ett begagnat akvarium/ terrarium, En Detolf från Ikea eller en 130 l SAMLA låda från Ikea

// Lova

Uppfödare Miryks Hamsteruppfödning

Annons:
[Jonna13]
7/30/17, 3:16 PM
#14

Jag undrar varför oxbow pelletserna inte rekomenderas för dräktiga eller ammande djur, dom är ju liksom nyttiga och bra pellets?

Cireea
7/30/17, 3:42 PM
#15

Därför att hamstrar har behov av att skala nötter och därför är det bättre att ge hamstrar en fröblandning och inte pellets. 😛


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

[Jonna13]
7/30/17, 6:14 PM
#16

Ja det förstod jag, jag var inte så tydlig, men jag menar som ett tillskott, det står animail att det inte rekomenderas till ammande eller dräktiga honor,

Cireea
7/30/17, 6:31 PM
#17

Aah, okej på så vis. Jag har dessvärre ingen aning! 🙂 Du får maila och fråga!


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

[Jonna13]
8/2/17, 10:24 AM
#18

#17 okej, men tack ändå❤❤

Granja Del Toro
8/14/17, 3:10 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#19

Hon hör till svart och gul baseradt, och har cinnamon i sina gener…Ja hon är skp/vit. Dove tycker jag inte hon liknar då hon är för beige, dove är mer grå i färgen.

Champagne skp/vit kanske?! Svårt att säga från fotot…

På bilden Miss Marple, som var av färgen DOVE

Stjärnor Host Of Stjärnor

BlommaArabiska Fullblod | EkologisktBlomma

Cireea
8/15/17, 12:46 AM
#20

#19 Mja, en dove kan precis som alla andra hamstrar ha dålig färg. Hon har en "dålig" Dove-färg skulle jag vilja påstå. 

En annan vanlig färg som blir fel är Mink, där kan det skilja sig enormt mycket mellan en riktigt bra mink och en riktigt dålig.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
Granja Del Toro
2/8/18, 11:41 PM
#21

#20 Ja, det kan det möjligen vara, en dåligt färgad dove, och det är sant, dåligt tecknade och färgade hamstrar finns ju. 🙂

Stjärnor Host Of Stjärnor

BlommaArabiska Fullblod | EkologisktBlomma

Upp till toppen
Annons: