Annons:
Etiketteraveluppfödninggenetik
Läst 1161 ggr
Bellie
6/7/17, 6:51 PM

Hörde fel på åldern

Hej!

Nyss kom det hem en kille till mig som skulle köpa en hamster ur min kull och i mejlet han skickade skrev han att det var tänkt att han skulle köpa den till sin 16 åriga lillasyster. Men när de var här tyckte mamma att han sa att hans lillasyster var 6 år. Hemmet i övrigt verkade jättebra och han var jätteintresserad av hur hamstern bodde hos mig och vad de kunde äta och inte osv och det kändes jättebra att han ville lära sig saker om hamstrar. 

Undrar om detta har hänt någon annan? (Att ni har hört fel på åldern på den som ska "ha" hamstern). Det gjorde mig lite orolig att den ska tas omhand av en 6 åring. Menar inte att sexåringar inte kan ta ansvar menar bara att det kändes bättre när jag trodde att lillasystern var 16 än 6.

Hello It's Me... :3

bellatrixhamstery.weebly.com Lipar

Annons:
Lojs
6/7/17, 7:23 PM
#1

Jag har sålt till familjer där hamstern var främst till ett yngre barn, men då har det varit väldigt engagerade föräldrar som velat lära sig allt för sin kommande familjemedlem och som var helt införstådda med att det var deras ansvar och att det är jätteviktigt att hamstern till exempel får komma till veterinär om den behöver osv. 
Jag hade inte sålt till någon så ung utan att föräldrarna var väldigt med på det.

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Cireea
6/7/17, 7:59 PM
#2

Jag har sålt till många barnfamiljer, men självklart har föräldrarna yttersta ansvaret och alla jag sålt till har varit väldigt engagerade. 🙂 Jag säljer aldrig till ett barn utan att föräldrarna är med vid köp.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Bellie
6/7/17, 8:40 PM
#3

Självklart var en vuxen med vid köp. Självklart tror jag att det kommer gå bra blev bara lite orolig när jag först trodde att tjejen var 16 och inte 6. Ville bara veta om det hade hänt någon annan. Tack för svar.

Hello It's Me... :3

bellatrixhamstery.weebly.com Lipar

Cireea
6/7/17, 8:42 PM
#4

Jag svarade mest på den andra delen där du uttryckte oro över att en sexåring skulle ta hand om hamstern. 🙂 

Men nej, jag har aldrig missuppfattat åldern på någon av mina köpare.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Upp till toppen
Annons: