Annons:
Etiketterburartillbehörinredning
Läst 568 ggr
Chinesecrestedlover
2017-05-02 15:37

Sandbad och Toa frågor :-)

Hejsan!

Hade inte sandbad när jag hade mina guldhamstrar (för mer än 10 år sedan) men har läst om det samt sett filmer på Youtube, på senare tid (sedan jag började fundera på en luddtuss igen) - det har därför dykt upp lite frågor kring ämnet. 

Har ni sandbad till era guldhamstrar? Badar de i det eller använder de endast det som toa? Vilken Sand är bäst (chinchillasand/finkornig rådasand/sandlådesand eller annat)? Är det några speciella "sandmärken" som är bättre (samt mindre dammiga) än andra? 

Ska man/har ni även toa till de eller endast ett sandbad? Om man ska ha toa - ska det vara Sand där i då också eller ska man använda typ. Toa-lätt/kattsand eller dylikt istället? Om kattsand - vilket märke (som inte dammar/är skadligt för hamstern) dvs. om det finns något bra märke. Andra förslag på "toaströ" mottages gärna…om man nu inte bara ska ha ett sandbad (verkar ju lite ofräscht om de både badar och kissar i samma dock…men hamstrar kanske är sådana😃).  

Mvh/Chinesecrestedlover

Annons:
91Marran
2017-05-02 15:44
#1

Sanden i hinkar från zoofast är både billig och superbra.

Mvh
Mig

Honeymoon
2017-05-02 20:06
#2

Jag har både ett sandbad och en mindre toa till min hamster. Jag använder samma Sand (chinchillasand) till båda och han kissar endast i toan och badar/gräver i sandbadet. :)

Medarbetare på Guldhamster iFokus.

91Marran
2017-05-03 10:18
#3

#2 Vilken duktig hamster du har!

Mvh
Mig

Meja H
2017-05-03 20:39
#4

Min guldis kissar bara i sanden och ingen annan stans men han badar inte i det andra sandbadet så tog bort det för att det tog bara plats och var onödigt :D

Upp till toppen
Annons: