Annons:
Etiketterburartillbehörinredning
Läst 697 ggr
Yatzy99
5/1/17, 10:27 PM

Ampellilja/Ormbunke

Hej!
Undrar om det finns någon växtkunnig person här inne som vet om ampellilja och ormbunke är okej att ha inne i hamsterburen?😃

Är sugen på att skapa en riktigt naturlig Inredning i buren för hamstertjejjan och vill då såklart ha växter. Tänkte så persilja och gräs men är ute efter en lite "maffigare" växt som ger mer skydd om man ska säga så. Vet ju att ampellilja är ofarligt för katter så borde ju inte vara någon fara för hamster? Och har för mig att jag sett en bild på någon som haft ormbunke i sin hamsterbur men skulle vilja dubbelkollla… Vad tror ni?

Annons:
Cireea
5/1/17, 10:40 PM
#1

Så vitt jag vet ska det vara okej att ha både ormbunke och ampellilja i buren. 🙂


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Yatzy99
5/1/17, 10:44 PM
#2

Härligt! Får nog ta och införskaffa det och se hur det går då. Såvitt jag vet är hamstern inte allt för matglad så tror nog dom ska klara sig bra. Tack för hjälpen🙂

Bjornen
5/2/17, 4:21 AM
#3

Vissa ormbunkar är svagt giftiga för människor, men hur en hamster fungerar vet jag inte.

Yatzy99
5/2/17, 5:53 PM
#4

Tack för svar :) Kan vara bra att ha i åtanke, är det giftigt för människor kan jag tänka mig det är ännu sämre för en liten hamster.

Upp till toppen
Annons: