Annons:
Etiketterburartillbehörinredning
Läst 588 ggr
Lullabay
2017-04-26 21:43

Utbrytarkungen

Hej! Nu hoppas jag på hjälp då jag inte längre vet vad jag ska ta mig till. Jag köpte en guldhamster för snart ett år sedan. Valde då en Bur med galler som såklart visade sig inte fungera då han började gnaga galler. Vi tänkte då att han kanske behöver mer utrymme så vi byggde på buren med en Bur till och kopplade ihop dessa med rör. Hjälpte inte. Vi fick då en idé om att bygga egen Bur och valde en stor bokhylla som vi lade ner och satte ben på och plexiglas som framsida. Hamstern lever nu kungligt där inne men ger sig inte i sina försök att ta sig ut. Har har lyckats rymma vid ett flertal tillfällen vid "öppningen" av buren så Vi har fått modifiera buren allt eftersom hamstern blir smartare :P Vi har täckt botten med en liknande plastmatta för att skydda botten men nu har han börjat gnaga på väggarna. Upptäckte idag att han snart gnagt sig ett stort fint hål rakt igenom väggen så att han snart tar sig ut på nytt. Finns det någon som har tips om detta här? Vi gör allt för att försöka hålla honom sysselsatt med annat samt möblerar om i buren i försök att hålla hans intresse på annat. Han får även vara ute fritt på golvet varje kväll men så fort han kommer ner i buren är han på det igen. Han bara ska ut :(

Annons:
smellcaramell
2017-04-26 21:44
#1

Hur stor är buren han har nu? Vad har buren för Inredning?

Lullabay
2017-04-26 21:52
#2

Buren är 190 cm lång och 60 cm hög. Den är inredd med spån och han har två Hus samt ett stort Hjul, tunnlar som är både nedgrävda och som är på ytan så att säga. Vi har satt ditt ett par hyllplan som han kan ta sig till med hjälp av rör och även en bro. Han har också en stor låda i mitten av buren som är fylld med Sand. Han har en sån där lite "toalett" också som han använder. Vi gräver ner maten så han får leta och har testat att lägga ner toarullar också men det intresserade honom inte.

Lullabay
2017-04-26 21:52
#3
Cireea
2017-04-26 21:53
#4

Jag skulle säga att er hamster behöver ett akvarium med ett ordentligt nätlock upptill så han inte tar sig ut. 😉


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Upp till toppen
Annons: