Annons:
Etikettkosthållning
Läst 645 ggr
Honeymoon
4/12/17, 12:49 PM

Ut och resa

Jag ska ut och resa med min hamster ikväll. Resan är inte så lång, men omkring tre timmar. Jag brukar alltid lägga i en bit gurka till honom, men insåg precis att jag inte har någon hemma. Däremot så har jag några morötter, men de innehåller ju inte alls lika mycket vatten. Tror ni det funkar med en bit morot istället eller borde jag gå och köpa en gurka? Är mest lite bekymrad över att slösa så med maten då jag i så fall måste slänga i princip hela gurkan eftersom den hinner bli dålig innan jag kommer tillbaka. Vet inte hur bra hamstrar klarar sig utan vatten, men han brukar alltid sova hela vägen och bara nagga lite i kanten på gurkan. Vill såklart göra det bästa för honom, men tycker inte om att slänga mat i onödan.

Medarbetare på Guldhamster iFokus.

Annons:
Englisen
4/12/17, 1:17 PM
#1

Resan är ju väldigt kort ändå och hamstern sover ju som du sa oftast genom resan så jag tror inte att det ör något jätte större fara men ta med en morots bit ändå

Cireea
4/12/17, 2:02 PM
#2

Morot duger fint! 
När det händer att jag inte har gurka hemma så brukar jag blötlägga morötterna så dom är väldigt saftiga när de väl åker ner i transportburen. 🙂


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Honeymoon
4/12/17, 2:38 PM
#3

Åh, tack! Jättebra tips, ska se till att blötlägga moroten först! :)

Medarbetare på Guldhamster iFokus.

Upp till toppen
Annons: