Annons:
Etiketteraveluppfödninggenetik
Läst 566 ggr
Bellie
2017-04-11 22:44

Jätterädd att hon är dräktig

Jag har en hona från min kull som jag länge var osäker på vad det var för kön på så när jag skulle sära på honor och hanar frågade jag i Hamsterföreningens facebook sida och fick svaret av en uppfödare att det var en hane men sen kollade jag igår och jag tyckte att det såg ut som en hona så jag frågade på facebook sidan igen och då fick jag svaret av en annan uppfödare att det såg ut som en hona och det höll jag med om så jag flyttade över henne igen till honorna. Hon bodde i typ en vecka med hanarna eftersom att jag frågade en uppfödare och fick svaret att hon var en hane och jag kunde inte se helt själv och det var därför jag frågade. Är nu jätterädd att hon är dräktig! Har inte sätt att hanarna är intresserade av henne men det kan ju ha hänt när jag har varit borta… Vad gör jag om hon är dräktig?

Hello It's Me... :3

bellatrixhamstery.weebly.com Lipar

Annons:
Cireea
2017-04-11 23:26
#1

Ta ett par djupa andetag, det kan hända vem som helst.  🙂Jag har också sett fel på kön. Skulle din hona vara dräktig (vilket jag inte tror) får du helt enkelt göra det bästa utifrån situationen. 

Men oroa dig inte över det nu, utan håll koll på henne och se om det kommer några ungar. Räkna med 16 dygn från och med separationen från hanarna. 

Man får ständigt nya erfarenheter som uppfödare, vissa är mindre roliga än andra. Det är bara att gå in med en bra inställning och göra så gott du kan utifrån det situation du hamnar i. 🙂


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Bellie
2017-04-11 23:39
#2

Okej, tack så jättemycket. Det var skönt att höra (läsa)! :)

Behåller henne hemma i ca 1 och en halv vecka till utifall att (särade på dom förra onsdagen). 

Det här med könsbestämning verkade så lätt när jag såg att uppfödare har gjort det och jag vet hur de olika könen ser ut men när jag själv var i det kändes det så svårt… Dock är jag en väldigt nojig person och det kanske gjorde så att jag tyckte att det var svårare än vad det faktiskt var… :D

Tack igen! :)

Hello It's Me... :3

bellatrixhamstery.weebly.com Lipar

Bellie
2017-04-11 23:40
#3

Oj hehe, menade att jag särade på dom igår…

Hello It's Me... :3

bellatrixhamstery.weebly.com Lipar

Upp till toppen
Annons: