Annons:
Etiketthälsa
Läst 743 ggr
Englisen
3/30/17, 11:28 AM

Guldhamster

Hej min hamster är 2 år gammal och hon brukar hänga upp och ner i gallret på burlocket,och idag så när hon hängde upp och ner i buren så såg jag en massa sträck på hennes ben och jag insåg att det måste vara Skelettet jag blev såklart orolig men vet inte vad jag ska göra

Annons:
Miikaeela
3/30/17, 1:44 PM
#1

Hur menar du med streck? Att hon är smal? Eller att benbitar faktiskt sticker ut? Kan du beskriva mer ingående eller skicka bild :) om benen nu sticker ut så är det ju självklart veterinären du ska åka till.

Englisen
3/30/17, 4:45 PM
#2

Miikaeela dom sticker typ ut tyvär kan jag inte ta en bild just nu men jag märkte också att hon har dom en knöl på magen och jag är mycket orolig

Englisen
3/30/17, 4:45 PM
#3

Miikaeela dom sticker typ ut tyvär kan jag inte ta en bild just nu men jag märkte också att hon har dom en knöl på magen och jag är mycket orolig

Cireea
3/30/17, 6:02 PM
#4

Jag rekommenderar dig att omedelbart ta kontakt med veterinär! ☝️ Eftersom hamstrar är bytesdjur visar dom oftast inte när dom har ont.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Englisen
3/30/17, 10:15 PM
#5

Jag tänkte kontakta vetrinär men min kompis säger att dom inte kan göra något åt det (hamstern) för att den är så liten att man inte kan söva eller så,men jag vet inte om det är sant

Cireea
3/31/17, 12:32 AM
#6

Veterinären kan hjälpa dig att låta hamstern somna in, och det låter som att det är vad som behövs med tanke på det du beskriver. 

Som sagt, åk in till veterinär och få en bedömning. Det är bara en veterinär som kan berätta vad dom kan och inte kan göra för din lilla vän. 😕

Om du inte åker in finns det en risk att din hamster lider tills dess att den avlider av sig själv, vilket vore fruktansvärt. Enligt lag är man skyldig att ge ett sjukt eller skadat djur nödvändig vård.

Från djurskyddslagen:

"9 § Om ett djur är sjukt, skadat eller på annat sätt genom sitt beteende visar tecken på ohälsa, skall djuret snarast ges nödvändig vård, vid behov av veterinär, eller andra åtgärder vidtas, om inte sjukdomen eller skadan är så svår att djuret måste avlivas omedelbart. Lag (2003:1077)."


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
Englisen
3/31/17, 3:35 PM
#7

Tack då jättemycket för all hjälp,men min lilla hamster dog igår kväll. Jag är såklart ledsen men samtidigt lättad så att den slap lida så med detta säger jag bara R.I.P

Cireea
3/31/17, 5:43 PM
#8

#7 Jag beklagar verkligen! ❤️
Men hamstern fick ändå en fin ålder, två år är rätt så vanlig dödsålder för hamstrar. 

Vila i frid lilla hamster! 🌺


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Upp till toppen
Annons: