Annons:
Etiketteraveluppfödninggenetik
Läst 777 ggr
Bellie
2017-03-26 22:04

Var lär ni er om genetik?

Jag undrar var ni lär er om genetik förutom på SHF's hemsida? :) Vill gärna lära mig lite mer djupgående genetik.

Hello It's Me... :3

bellatrixhamstery.weebly.com Lipar

Annons:
Honeymoon
2017-03-26 22:09
#1

Jag lärde mig grunderna (typ dominanta och reccesiva anlag och hur medan gör korsningsscheman) på biologin på gymnasiet. Hamstergenetik har jag läst om på SHF:s hemsida och i Facebookgruppen Guldhamstergenetik (tyvärr inte så jätteaktiv dock).

Medarbetare på Guldhamster iFokus.

Cireea
2017-03-26 23:45
#2

Jag lärde mig grunderna genom andra kunniga och sedan har jag som lärt mig själv genom min Avel. 😛Emellanåt har jag bollat funderingar med andra uppfödare , eller frågat de gånger jag känt mig lite osäker.

Jag använder aldrig SHF's genetiksida, däremot tog jag hjälp av deras sidor med färger i början när jag räknade ut förväntade färger i en kull. 🙂 Nu sitter det i huvudet så nu för tiden klarar jag mig bra själv. 

Nyckeln för mig har varit att prata med andra kunniga, på så sätt har jag lärt mig mer än genom att bara läsa på olika hemsidor. 👍


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Bellie
2017-03-27 19:34
#3

#1 Ska kolla in den där gruppen även fast den inte är så aktiv men det kanske finns något bra iallafall. :)

#2 Vad skönt att du har allt i huvudet! :D 

Jag ska prata med andra uppfödare när jag behöver hjälp med genetiken , som du säger tror jag att man lär sig bättre då. :)

Hello It's Me... :3

bellatrixhamstery.weebly.com Lipar

Cireea
2017-03-27 20:15
#4

#3 En mentor är alltid att föredra! 👍 Då har du någon som du alltid kan bolla med och som kan hjälpa dig när det behövs.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Bellie
2017-03-27 22:29
#5

#4 Haha okej, hur frågar jag om någon vill bli min mentor? Känns lite stelt… 🤐😃

Hello It's Me... :3

bellatrixhamstery.weebly.com Lipar

Cireea
2017-03-27 22:35
#6

#5 Om du har bra kontakt med någon uppfödare så kan du fråga den personen. Eller om du själv vet om någon uppfödare som du gärna vill ha som mentor. Annars får du ha lite is i magen och se om du "träffar" någon uppfödare som du känner att du klickar med. 🙂


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
Bellie
2017-03-27 23:29
#7

#6 Okej :) Ska se om jag klickar med någon någon gång. 😃

Hello It's Me... :3

bellatrixhamstery.weebly.com Lipar

Upp till toppen
Annons: