Annons:
Etiketterburartillbehörinredning
Läst 1078 ggr
Chinesecrestedlover
2017-03-03 22:44

Nät med smååå maskor?

Hej!

Letar efter nät; stabilt, svetsat, fyrkantiga maskor, 0,5-0,7 cm maskor. Ska vara till burbygge för mus/möss och eventuellt även guldhamster (lock till akvarium och täcka en Bur med för stort gallermellanrum) och vill kunna hänga fast saker i det och därmed måste det vara stabilt. 

Någon som vet någon butik (i Örebro) eller nätbutik som har denna typ av nät?

Mvh/Chinesecrestedlover

ps. tänkte att det är lättast att köra samma nät "rakt över" (till mina olika projekt) så jag slipper köpa flera rullar nät, som sedan bara ligger och tar plats, därav så små maskor så det fungerar till möss…även om en guldhamster kanske inte riktigt kan pressa sig igenom även om det vore större maskorSkämtards.

Annons:
Majaa12
2017-03-04 01:11
#1

Detta kanske? https://www.beijerbygg.se/store/privat/förnödenheter/drag--lyft---ställ/duk-nät/insektsnät-tjb-aluminium#.WLoFTvB87YU

Står i beskrivningen att det "skyddar mot möss", så det borde vara tillräckligt små maskor🙂

Mvh Maja  

Medarbetare på Guldhamster iFokus

Majaa12
2017-03-04 01:13
#2

Letade efter annat fyrkantsnät men det verkar inte finnas så smått tyvärr😐

Mvh Maja  

Medarbetare på Guldhamster iFokus

MariaD
2017-03-05 19:39
#3

Det här kanske?

MariaD
2017-03-05 19:39
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4
Candela
2017-03-12 21:22
#5

Jag köpte min rulle med fyrkantsnät (1x1 cm) på Jula för några år sen. De kanske fortfarande har kvar?

Annons:
Candela
2017-03-12 21:29
#7

Det finns 3 rullar kvar i Örebro tydligen :P

Chinesecrestedlover
2017-03-13 00:23
#8

#1 Tack för tipset men tyvärr tror jag maskorna är lite väl små för det jag vill ha det till (insektsnät har ju verkligen supersmå maskor), vill ju kunna fästa saker i burens galler, typ. rep, hängmattor m.m. #2 Näe, det verkar väldigt mycket svårare än jag trodde att hitta rätt nät, antingen är för små maskor/för tunn ståltråd, vävt nät istället för svetsat som jag vill ha eller på tok för stora maskor… 

#4 Tack för förslaget, men det nätet/gallret är tyvärr alldeles för dyrt (med tanke på att jag kommer att behöva ganska många meter för att täcka in allt) och dessutom är jag i behov av bredare än 33 cm så jag skulle behöva skarva hela tiden, vilket skulle bli onödigt tidskrävande. Sen vet jag inte hur starkt aluminiumnät är för muständer heller…

#7 Tack, men 1,3x1,3 cm blir förstora maskor. Letar efter 0,5-0,7 cm så det nätet kommer tyvärr inte fungera. 

Mvh/Chinesecrestedlover

Candela
2017-03-13 10:00
#9

#8 Om du lägger två lager nät omlott, så får du tätare maskor. Om du inte hittar nått annat.

Upp till toppen
Annons: