Annons:
Etikettallmänt
Läst 675 ggr
Meja H
2017-02-24 09:04

Skaffat guldhamster<3

Hej 

Jag köpte en liten guldhamster igår.

Vill ha lite namnförslag till min lilla pojke:-)

Vill även ha lite tips och gärna veta vilket Hjul som är bäst till guldisar :-)

Skriv allt som kan vara bra att veta :-)

Han piper också är det bra eller dåligt?

Annons:
Honeymoon
2017-02-24 11:02
#1

Ett tips att läsa på Svenska Hamsterföreningens hemsida, där hittar du det mesta du behöver veta om hamstrar. Till guldis bör du ha ett Hjul som är 28-30 cm i diameter. Jag föredrar trähjul eftersom de är snygga och väldigt tysta, men plasthjul går också bra. Undvik nät-/gallerhjul eftersom hamstern kan skada sig på dessa.

Medarbetare på Guldhamster iFokus.

Meja H
2017-02-24 15:18
#2

#1 Jag vet att metallhjul  inte är bra och även att man inte ska ha hamstervadd (man ska ha toapapper).🙂

Men en fråga angående trähjul:

Kan man få bort kisset om man sköljer av det (om den kissar i hjulet) eller hur får man bort det?

Meja H
2017-02-24 15:23
#3

#1 Och hur får jag han tam för han bits

Kex!
2017-02-24 16:00
#4

#2 min hamster kissade i mitt Hjul och sköljde då av den och använde lite diskmedel att skrubba med! dock såg jag till att allt diskmedel var borta

// Lova

Uppfödare Miryks Hamsteruppfödning

Kex!
2017-02-24 16:01
#5

du kan prova med att att låta han vara så han får tid att vänja sej vid sitt nya hem. sen kan du pröva ge han godis så att han inser att din hand inte är farlig :3 hoppas det löser sej

// Lova

Uppfödare Miryks Hamsteruppfödning

Cireea
2017-02-24 16:06
#6

Jag rekommenderar plasthjulen som finns att köpa på Zooplus. (Länk)
Lätta att hålla rena och tysta! 😃 Har ett stort antal här hemma och aldrig upplevt problem med dom. 

Har en hel del trähjul också men om hamstern kissar ofta i det börjar det tillslut lukta och det försvinner som inte även om man försöker tvätta ur hjulet.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
Meja H
2017-02-25 11:32
#7

#5 Han blev tam igår så det tog bara någon timme. Vi tog upp han när han var vaken och han fick leka mysa och gosa. Nu vill han vara uppe i handen hela tiden.

Meja H
2017-02-25 11:33
#8

#6

Vi har funderat på att köpa ett sånt :-) 

Så vi får väl ta en sväng till djuraffären och köpa ett sånt 🙂

Meja H
2017-02-26 12:38
#9

Här är han❤️

Upp till toppen
Annons: