Annons:
Etikettguldhamsterns-beteende
Läst 702 ggr
Tawij
2017-02-06 22:41

Vill bara ut

Haft min guldis i 2 veckor nu majoriteten av sin vakna tid spenderar hon med att krafsa på burväggarna. Hon har allt som behövs gällande Inredning. Ett Hus hon har boat i, 2 sandmöjligheter att gräva/göra behov i som rensas varje dag. Vatten och mat finns alltid. När hon kommer upp på kvällarna får hon barnmat/välling och nån grönsak alt kött/potatis el liknande. Ikväll fick hon komma ut i lekhagen för att springa av sig lite men det enda hon gjorde var att försöka ta sig ur den också. Vad gör jag? Vad behöver hon? Vad vill hon? Frustrerande att försöka med allt men inte komma på vad "felet" är. Hon bor i stor Bur så utrymme är det gott om. Hjul finns i Bur när jag är i närheten då hon gnager på plasten (nytt i trä är beställt)

Annons:
Cireea
2017-02-06 23:01
#1

Hon låter helt klart understimulerad, vissa är svårare att göra nöjda på det planet. Hur gammal är hon? 

Har du testat byta ut inredningen? Alltså lagt ner massa kartonger, tunnlar och annat roligt som hon kan sysselsätta sig med? Har du någon bild på buren? 🙂


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Tawij
2017-02-07 00:12
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Här är buren :) Ligger även nedgrävda tunnlar hon kan roa sig i

Cireea
2017-02-07 01:01
#3

Hm, hon har ju ändå mycket att göra i buren. 😐
Har du testat låta henne utforska nya platser såsom en soffa, sängen, ett annat rum eller liknande?


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Tawij
2017-02-07 09:13
#4

Hittills har hon fått vara i rasthagen på golvet, finns massa grejer där också att pyssla med men ska iaf hålla på att försöka klättra upp på grindarna. Eftersom hon inte vill vara i handen eller bli upptagen än vill jag inte ha henne någonstans där det inte finns skydd pga säkerheten :) ifall hon skulle sticka och jag inte får tag på henne. Hon är väldigt "tonårshoppig" just nu när jag försöker ta upp henne

Majaa12
2017-02-07 11:57
#5

Du har inte möjlighet att ha henne ute i ett helt rum? När jag har mina hamstrar ute i sån lekhage försöker alla ta sig ut. Tror att det beror på att dom ser att det finns andra saker utanför hagen. Att ha dom i mitt rum är det enda som har funkat utan att dom försökt gnaga sig ut. 

Hur länge får hon vara ute? Mina behöver vara ute minst 1,5-2 h varje kväll.

Att hon är hoppig beror antagligen på att hon tycker att det är lite läskigt att bli lyft, ta det försiktigt så att hon vänjer sig vid dina händer, då brukar det bli bättre. Om du inte vågar lyfta kan du fånga henne i något, typ en hink🙂

Mvh Maja  

Medarbetare på Guldhamster iFokus

Tawij
2017-02-07 19:35
#6

Nu har hon fått ÄNNU fler grejer i både Bur och hage, hon verkar vara en vääääldigt aktiv och nyfiken skrutt. Och ikväll när hon skulle få komma ut tog jag upp henne utan att hon gjorde något som helst motstånd. Tack för alla tips och råd! Nöjd hamster och nöjd matte :)

Annons:
Tawij
2017-02-07 20:46
#7

Eller ja det funkade i typ 1 timme sen var det samma visa igen…

Tawij
2017-02-07 20:46
#8

Eller ja det funkade i typ 1 timme sen var det samma visa igen…

Bellie
2017-02-08 19:42
#9

Så var det för min guldhamster Morimi den första månaden hon var hos mig men hon har lugnat ner sig nu. Det spelade ingen roll hur länge hon var uppe, när hon kom ner i buren igen så ville hon upp. Nu när hon är uppe räcker det med en timme sen vill hon bara ner i buren och springa i hjulet. ;)

Hello It's Me... :3

bellatrixhamstery.weebly.com Lipar

Upp till toppen
Annons: