Annons:
Etiketthälsa
Läst 622 ggr
annlen68
1/21/17, 1:42 PM

Luktar oftare

Vår guldis Elsa är 1 år och 7 månader. Har märkt att på sistone har det börjat lukta liksom brunst av henne oftare än förut. Inte varje dag, men oftare än förut.

T ex när hon suttit och myst i famnen så kan man ibland känna en slags brunstlukt på sig efteråt och ibland känns det även vått, och det är inte kiss. Känns i hennes päls också, men efter en stund har det ofta försvunnit.

Brunstar äldre honor överhuvudtaget?

Avger de såna här dofter oftare när de blir äldre?

Annons:
Cireea
1/21/17, 2:10 PM
#1

Jag har faktiskt aldrig upplevt det du beskriver så kan tyvärr inte hjälpa dig! 😕 En tanke är om det kanske är doftkörtlarna som spökar lite?


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

annlen68
1/21/17, 2:49 PM
#2

Du menar att det kan vara något "fel" där? Men hur är det med brunst på äldre honor?

Cireea
1/21/17, 5:37 PM
#3

Nej, tänkte mer på om hon kanske bara utsöndrar sekret därifrån och det är det som luktar. 🙂 Vad jag vet så brunstar inte äldre honor, dom brukar bli sterila vid ungefär 1 års ålder.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

annlen68
1/21/17, 7:05 PM
#4

Ah okey :) Så du menar att de fortsätter utsöndra sekret från doftkörtlarna även när de slutat brunsta?

Kan i så fall stämma, för detta infaller inte var 4:e dag utan kan hända närsom :)  Men bara det inte är tecken på något sjukligt så är jag lugn 🙂

Cireea
1/21/17, 7:16 PM
#5

Jag spekulerar bara så om du känner dig orolig bör du självklart kontakta en veterinär. Det kan ju även handla om en infektion i doftkörtlarna men eftersom jag inte haft det på någon av mina förut så vet jag inte riktigt hur det doftar eller ser ut. 

Om du kikar på henens doftkörtlar på höfterna, hur ser dom ut?
Är dom torra och fina?


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

annlen68
1/21/17, 7:33 PM
#6

Ska titta på det ikväll 🙂

Annons:
Hamstertassen_891211
1/31/17, 5:15 PM
#7

Hej. Jag kan säga att min flicka med luktar vat och varannan dag. Hon är lite mer än ett år. Men varje dag försöker jag släppa henne inne på toaletten. Då springer hon för fullt:)

Upp till toppen
Annons: