Annons:
Etikettguldhamsterns-beteende
Läst 844 ggr
scs98
2017-01-09 21:21

Handtam och aktiv?

Hej!
Jag har en guldhamster sedan en vecka tillbaka som snart blir två månader. Han tycker fortfarande inte om när jag försöker röra vid honom och just vid beröring sitter han endast still när han har någon matbit att knapra på. Jag försöker vänja honom vid min lukt och röst och det har kanske blivit något bättre.  Jag vill så gärna att han ska få komma ur buren för att få upptäcka något nytt men han springer bara undan, mesta delen av sin vakna tid spenderar har också bara inne i sitt Hus. Är det någon snäll själ som har något tips på hur han ska vänja sig med att bli hanterad och vilja vara ute ur huset. Tillägg: så fort jag släcker lampan på kvällen kommer han ut och badar i sandbadet, gräver lite i spånet och samlar mat. När det är ljust hör jag ganska ofta att han sitter och äter inne i huset.
Tack på förhand  :)

Annons:
Cireea
2017-01-09 21:35
#1

Under tiden som du jobbar med att få honom handtam så kan du alltid ta ut honom med hjälp av en mugg eller liknande så att han ändå får aktivera sig utanför buren. 

En vecka är inte särskilt lång tid och en flytt påverkar alla hamstrar olika. Det enda tipset jag har är att jobba jobba jobba jobba. 🙂Vilken metod som passar dig och din hamster bäst är svårt att säga.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

scs98
2017-01-10 17:25
#2

Tack för svaret! 🙂
Är det okej att ta ut huset ett par dagar för att han ska vänja sig att vara ute i buren eller kommer han känna sig hotad då?

Cireea
2017-01-10 18:12
#3

#2 Han måste få ha någon fristad där han kan gå undan så jag skulle låtit huset stå kvar i buren. 🙂


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

scs98
2017-01-12 20:49
#4

okej, tack! 🙂

Upp till toppen
Annons: