Annons:
Etikettoff-topic
Läst 2037 ggr
Cireea
2017-01-09 16:39

Klotterplank #4

Här kommer ett nytt och fräscht klotterplank! SkrattarKänn dig fri att prata om lite vad som helst, tänk på att respektera andra medlemmar och håll en god ton i tråden. 

Kom ihåg att följa sajtens skrivregler!


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
Cireea
2017-01-09 21:48
#1

TIO dagar kvar innan Marvelous är beräknad att föda. 😇 Och hela fjorton dagar kvar tills Cursa har BF.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Honeymoon
2017-01-09 22:29
#2

Måste bara få svara på ett inlägg från Majaa12 i förra klåtterplanket: Tänkte nog att jag inte var den enda som råkat ut för detta… Du har kanske rätt i att det är värt att säga till eftersom man kan göra skillnad, men samtidigt känns det inte som om det gör någon skillnad, när ingen lyssnar på vad man har att säga ändå… #1 Den här gången MÅSTE det ju bli bebisar i alla fall! 😁

Medarbetare på Guldhamster iFokus.

Cireea
2017-01-09 22:39
#3

#2 Ja, någon av honorna MÅSTE ju vara dräktig kan man tycka. 😐
Om det inte blir något hos Marvelous den här gången så byter jag nog hane, har haft problem med Twingo förut när han parades flera gånger med en hona utan något resultat. 

Kapten träffade en hona för första gången i sitt liv. Han är så stor att han kunde bära runt på Cursa för att "ställa henne rätt". 😂😂


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Honeymoon
2017-01-09 22:46
#4

#3 Ja, eller hur! Båda kan inte gå tomma ju! Även om många verkar ha haft problem med att få till kullar under vintern… har du fått någon kull eller Twingo, eller har det aldrig blivit något?

Medarbetare på Guldhamster iFokus.

Majaa12
2017-01-09 22:52
#5

#2 Det finns dom som lyssnar också.. Även ifall inte personen man skriver till vill lyssna lär sig ju andra utav det. Men jag förstår att det känns jobbigt när dom ska svara så elakt och vill få dig att må dåligt över det😐

Mvh Maja  

Medarbetare på Guldhamster iFokus

Majaa12
2017-01-09 22:58
#6

#3 Hoppas att det blir bebisar nu, för din skull.. Efter alla försök.. Tycker att båda två kan få sina kullar så att du får en massa bebisar på en gång😃

Mvh Maja  

Medarbetare på Guldhamster iFokus

Annons:
Honeymoon
2017-01-09 23:05
#7

#5 Ja, jag tycker det är jättejobbigt faktiskt. Glömde ju att tacka också för att du skrev så snällt! 🙂 jag vet att jag tar bra hand om Pichu, men blir ändå ledsen när någon hävdar motsatsen

Medarbetare på Guldhamster iFokus.

Cireea
2017-01-10 00:33
#8

#4 Twingo har varit pappa förut. Han är pappa till Nanna men eftersom hon inte får gå i Avel mer (med tanke på det som hände sist) så vill jag gärna ha en annan avkomma efter honom. Jag hoppas verkligen verkligen verkligen att Marvelous är dräktig så jag får en fin kull efter dom två. 😇

Jag har faktiskt också märkt att många haft problem att få kullar, det brukar ju kunna vara knepigare att få kull under vintern eftersom rent naturligt så ska ju inte hamstrar ha bebisar under det "sämre" halvåret. 😛


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Honeymoon
2017-01-10 01:34
#9

#8 Ja, men då kan han ju bli pappa i alla fall :) Vi håller tummar och tassar för att allt ska gå bra den här gången! 😁 Nu måste jag nog sova om jag ska orka göra bra ifrån mig på tentan imorgon.

Medarbetare på Guldhamster iFokus.

Cireea
2017-01-10 01:39
#10

#9 Tack, det behövs! 
Lycka till på tentan imorgon, vad är det du har tenta i?


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Honeymoon
2017-01-10 11:20
#11

#10 Mekanik idag och matematisk analys på fredag 😑

Medarbetare på Guldhamster iFokus.

Cireea
2017-01-10 13:42
#12

#11 Oh, vad går du? 🤔
Lät som min sambos stufff, han går civilingenjör. 😃


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Bellie
2017-01-10 16:45
#13

Ingen brunst än… 😕 Morimi står under fönstret så att hon får så mycket dagsljus hon kan under dagen så att hon inte "stänger av" brunsten som dom tydligen kan göra under vintern. 😐

Hello It's Me... :3

bellatrixhamstery.weebly.com Lipar

Annons:
Cireea
2017-01-10 16:59
#14

#13 Kämpa på! 🤗


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Cireea
2017-01-10 18:13
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#15

Alltså Dudde! 😍Han är så himla charmig, min fina lilla kille. ❤️


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Honeymoon
2017-01-10 20:51
#16

#11 Ja, jag läser civilingenjör i teknisk fysik. Vilken utbildning går din sambo? :)

Medarbetare på Guldhamster iFokus.

Honeymoon
2017-01-10 20:52
#17

#15 Så fin! ❤ Älskar hur mårrhåren är alldeles krulliga! 😍

Medarbetare på Guldhamster iFokus.

Cireea
2017-01-10 21:46
#18

#16 Han går civilingenjör energiteknik🙂

#17 Hihi ja, han är så fin! 😍 Min första rex som jag födde upp :) Han och två systrar från samma kull.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Honeymoon
2017-01-10 22:13
#19

#18 Kollade igenom kurserna och det var en del samma fast rätt stor skillnad också :) Min kompis läser också det, det verkar intressant, men man kan ju inte läsa allt… ;)

Medarbetare på Guldhamster iFokus.

Cireea
2017-01-10 22:19
#20

#19 Nä precis! 😃


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
Honeymoon
2017-01-10 22:29
#21

#20 Annars skulle jag lätt göra det haha 😂😂

Medarbetare på Guldhamster iFokus.

Besthamster
2017-01-10 22:58
#22

Själv vet jag inte vad jag ska välja för gymnasium.. Jag har ett som jag nästan är hundra på men det innebär att jag kommer bo på elevhem på vardagarna och åka hem på helgerna, alltså endast träffa djuren på helgerna.. Vet verkligen inte hur jag ska göra, känner mig så taskig mot djuren om jag endast kommer hem på helgerna, dock erbjöd sig mamma att fixa allt till dom, ta ut dom osv.. Men vet fortfarande inte, kommer ju sakna dom så mycket också😕

Cireea
2017-01-10 23:06
#23

#22 Så jobbigt 😕 Den största nackdelen med att bo på mindre ort är verkligen att gymnasium ligger långt bort. Du vill alltså inte pendla till V? Tänkte, då kan du ju bo kvar hemma.. fast det kanske inte är så lockande.

Var har du kikat på gymnasie annars?


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Honeymoon
2017-01-11 00:22
#24

#22 Det där är verkligen inte enkelt! Men jag råder dig att verkligen tänka efter och att inte välja en skola som du inte vill gå på. Mitt livs största misstag var nog att gå på det högstadium som låg närmast mig. Är det något särskilt med det gymnasiet som du tittat på som inte finns närmre dig? :) Jag hade rätt många klasskompisar som flyttade hemifrån för att börja på gymnasiet, och det fungerade väldigt bra! Men jag förstår VERKLIGEN att du skulle sakna dina djur.

Medarbetare på Guldhamster iFokus.

Majaa12
2017-01-11 02:09
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#25

Visst ser det ut som att svansen är böjd åt vänster på bilden? Tror att hon har svansknyck…?

Mvh Maja  

Medarbetare på Guldhamster iFokus

Besthamster
2017-01-11 06:43
#26

#23 #24 Jag tänkte faktist på V förut, men där fanns inte naturbruk som jag ville gå. Så det närmsta med just naturbruk är Ö och U. Och jag är nästan hundra på U. Men det blir så svårt 😐 Dock tror jag hamstrarna skulle klara sig med tanke på att mamma skulle hjälpa till, men det är ju självklart att jag kommer sakna dom enormt! Det kanske ändå är värt att gå där, då jag iallafall är hemma 2 dagar i veckan, och jag har alltid velat jobba med djur?🤔

Besthamster
2017-01-11 06:46
#27

Det jag först tänkte var faktist att gå i V, men på handels. För att sedan kanske behöva gå på komvux efter, sedan plugga vidare. (då jag vill jobba med djur) Men det blir ju bara en himla omväg och egentligen ser jag ingen anledning till att gå där om det inte ens intresserar mig..😐

Annons:
Honeymoon
2017-01-11 10:05
#28

#27 Om du vet vad du vill göra, så tycker jag inte att du ska låta djuren hindra dig, om du kan lösa det med din mamma! :) Tror du skulle ångra dig sedan i så fall :) Jag trodde också att jag ville jobba med djur och därför valde jag natur (så jag skulle kunna plugga vidare till typ veterinär) men ändrade mig. Ångrade dock aldrig gymnasievalet! Jag tycker det känns som om du vet vad du ska göra. 🙂 Man får alltid offra saker när man flyttar, men jag skulle säga att det är så värt det!

Medarbetare på Guldhamster iFokus.

Cireea
2017-01-11 15:02
#29

#25 Ett genetiskt svansknyck kan inte uppkomma efter 7 månaders ålder, så om det är något nytt som upptäckts  är det garanterat en skada. 🙂
Kolla igenom svansen, känns den "bruten"? 

#27 Jag kan berätta att jag började med att pendla  när jag skulle gå i gymnasiet. Efter två år stod jag inte ut längre och bytte skola för att slippa pendla. 😐Gör det som känns rätt från början, du kommer ångra dig annars.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Majaa12
2017-01-11 15:57
#30

#29 Märkte att den var böjd åt vänster igår. Var tvungen att kolla igenom gamla bilder och hittade den, från när hon var 6 månader gammal. Den känns inte bruten och det verkar inte göra ont. Kände och böjde på den igår.🙂

Har pratat med hennes uppfödare också men det är lite svårt att avgöra eftersom att det är enda bilden jag har sen tidigare…

Mvh Maja  

Medarbetare på Guldhamster iFokus

Cireea
2017-01-11 16:43
#31

#30 Hm 😐 Ja det är ju svårt att avgöra om det är genetiskt eller inte.
Vad säger uppfödaren? Har hon hört av andra köpare från kullen om knyck? Eller vet hon om det finns knyck hos släktingar?


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Majaa12
2017-01-11 18:02
#32

Jag vet inte om någon annan har fått det, hon har inte sagt det. Hon sa att jag skulle kolla om det gick att böja svansen till höger, så det ska jag göra när hon vaknar sen. Det hade ju varit bra ifall jag hade haft fler bilder från när hon var yngre, alla bilder och videor jag har som är tagna så att rumpan syns kan man inte se hennes svans alls. Så det är lite svårt… Hon sa att det gick att känna skillnad på svansknyck och bruten svans om man var erfaren och det är inte jag😐

Mvh Maja  

Medarbetare på Guldhamster iFokus

Cireea
2017-01-11 18:12
#33

#32 En svans med knyck går inte böja! 👍
Går svansen att böja utan problem (utan att du ska ta i alltså) så är den bruten.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Majaa12
2017-01-11 18:16
#34

#33 Trodde att det var tvärtom.. Men om den går trögt att böja, betyder det att det är svansknyck då?🙂

Mvh Maja  

Medarbetare på Guldhamster iFokus

Annons:
Cireea
2017-01-11 18:18
#35

#24 En bruten svans är oftast helt av och går då att böja fram och tillbak (höger och vänster), knyck är oftast bara att den är böjd men inte av. Är det knyck så kan du inte böja den åt höger eftersom svansen är stel trots knycket. 😛Svårt att beskriva.. 😂


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Bellie
2017-01-11 19:21
#36

Någon som ska gå natur på gymnasiet?

Hello It's Me... :3

bellatrixhamstery.weebly.com Lipar

Majaa12
2017-01-11 19:40
#37

#35 Haha jag förstår😃

#36 Jag tror det, vill bli djursjukvårdare eller något sånt. Vet inte vilka betyg som krävs men jag har bra i alla no-ämnen och matte, det är väl viktigast 🙂

Mvh Maja  

Medarbetare på Guldhamster iFokus

Honeymoon
2017-01-11 20:07
#38

#36 Jag gick natur :) men det kanske inte är relevant 😊

Medarbetare på Guldhamster iFokus.

Majaa12
2017-01-11 20:13
#39

#38 Vad vill/ska du jobba med?🙂

Jag har funderat på veterinär också… Men jag tror att det tar 8 år till man kan börja jobba, efter gymnasiet. Det behövs nog rätt mycket studielån också… Men som veterinär tjänar man runt 40 000 i månaden, minst. Djursjukvårdare ligger runt 25 000🤔

Mvh Maja  

Medarbetare på Guldhamster iFokus

Honeymoon
2017-01-11 20:18
#40

#39 Jag pluggar till civilingenjör i teknisk fysik på Chalmers, ändrade bana helt 😂 sedan vill jag doktorera så om 9 år eller så är jag klar att jobba som forskare inom fysik. 😃 Så även om jag inte kommer jobba med djur så är det och kommer alltid att vara något av det viktigaste i mitt liv. Jag kommer nog alltid ha djur. 🙂

Medarbetare på Guldhamster iFokus.

Honeymoon
2017-01-11 20:19
#41

Så kommer få mycket studielån, men det är det värt tycker jag om man får jobba med något man brinner för! 😃😃😃

Medarbetare på Guldhamster iFokus.

Annons:
Cireea
2017-01-11 20:22
#42

#40 Hur funkar det med studielån, man får ju bara ta lån i 6 år.. 🤔


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Honeymoon
2017-01-11 20:26
#43

#42 Själva utbildningen är 5 år, men sedan vill jag doktorera. Det tar också oftast ca 5 år och innebär att man "pluggar till att bli forskare", samtidigt som man forskar och jobbar med undervisning på ett universitet. Så man får lön då, men knappast något man blir rik på. :)

Medarbetare på Guldhamster iFokus.

Cireea
2017-01-11 21:12
#44

#43 Ah, på så vis! 👍


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Besthamster
2017-01-11 21:35
#45

Jag funderade även på veterinär, men tror inte jag skulle klara av att skära i djur osv😐 Jag har även tänk på lönen som djurvårdare då den "endast" ligger kring 20.000 kr. Men då jag är ensam så kanske jag skulle klara mig ganska bra på det, jag menar ca 20.000 till en person i månaden kanske skulle funka, det beror ju helt på vad man väljer att spendera pengarna på hehe..

Men har även funderat på djurskyddsinspektör, där tjänar man kring 30.000 kr tror jag att det var. Dock är det ganska mycket matte, vilket inte är min starka sida.. Men tror djurvårdare blir en bra "start/grund" till att börja med. Sen kan man även se om det går att ha ett extrajobb eller vad man ska kalla det. Alltså att man jobbar på 2 olika jobb vid olika tider. Har ju ändå hela livet på mig att plugga vidare och så om jag inte skulle bli nöjd. Så jag tror nog att det får bli det till att börja med🙂

Förresten Erica, har  du tillgänglighet till att byta användarnamn på iFokus (På andra medlemmar)?

Majaa12
2017-01-11 23:37
#46

#45 För att byta användarnamn måste du kontakta någon utav dom som har hand om iFokus. Niklas tror jag en heter. Du måste även skriva varför du vill byta, vet inte om det räcker att man vill byta "bara för att", utan man behöver nog ha en bra anledning, du får kolla med någon av dom :)

Mvh Maja  

Medarbetare på Guldhamster iFokus

Cireea
2017-01-11 23:39
#47

#45 Men du vet ju inte om du kommer vara ensam när du väl börjar jobba! 😎 Vem vet, du kanske har sambo och planer på barn! 

Jag kan inte byta andras användarnamn, då är det Niklas du kontaktar.
Dock brukar det inte vara något problem, jag angav ingen anledning utan han ändrade bara. 🙂


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Majaa12
2017-01-11 23:39
#48

#35 Svansen går att böja, kände själva böjen på svansen långt in. Så hon har antagligen brutit den så har den läkt snett :)

Mvh Maja  

Medarbetare på Guldhamster iFokus

Annons:
Djurgalen
2017-01-11 23:41
#49

#36

Jag ska gå Naturvetenskap, vill bli antingen pilot eller typ advokat (hellst pilot 🤪)

Cireea
2017-01-12 00:40
#50

#48 Men så bra , självklart tråkigt att hon brutit den men skönt att det inte är svansknyck. Det är himla jobbigt och tråkigt! 😕

Hur går det för er som nu ska avla? Vet att någon haft problem med brunst men minns inte vem av er. 🤔

För mig KAN oturen ha vänt, hittar ingen brunst på Marvelous ikväll och igår hittade jag ingen brunst på Cursa. Båda två ställer sig alltid upp vid brunst så förhoppningsvis betyder det här att jag snart får bebisar! 😍


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Majaa12
2017-01-12 07:35
#51

#50 Det kunde tydligen vara svansknyck ändå. Fast det sitter så långt ut att den går att böja. Men uppfödaren ska hålla koll på andra djur i linjen :)

Mvh Maja  

Medarbetare på Guldhamster iFokus

Cireea
2017-01-12 11:56
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3
#52

#51 Åh 😕

Fick ÄNTLIGEN hem mina efterlängtade hamstrar idag! 😍
Sony (svart dominant spot, korthår)
Malakit (cinnamon, långhår satin)
Morrigan (mink, korthår)


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Besthamster
2017-01-12 12:01
#53

#47 Jo så kan det ju också vara😛

Honeymoon
2017-01-12 12:05
#54

#52 Åhhh 😍😍😍 De var ju heeelt underbara alla tre! 😍😍

Medarbetare på Guldhamster iFokus.

Besthamster
2017-01-12 15:05
#55

Så fina!😍

Annons:
Honeymoon
2017-01-12 23:17
#56

Haha Pichu alltså 😂😂 han har börjat bita mig i fötterna ibland 😂 jag vet inte varför han gör det, han skulle ju aldrig någonsin bita mig i fingrarna. Undrar om han busar eller tror att de går att äta? 😂 Jag tror iaf inte att han fattar att de är en del av mig. Tror inte han skulle göra så då 😂

Medarbetare på Guldhamster iFokus.

Cireea
2017-01-12 23:26
#57

#54 #55 Tack! 😍 Dom är helt underbara! 

#56 😂😂


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Cireea
2017-01-13 19:31
#58

Marvelous har gått upp 20g sedan parning, det bara måste ligga bebisar däri!
Hon har blivit så otroligt rund om magen, betydligt större än sist. 😍

Jag vågar knappt hoppas men..hoppas! 😇


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Bellie
2017-01-14 11:00
#59

Åh spännande! 🙂

Hello It's Me... :3

bellatrixhamstery.weebly.com Lipar

Cireea
2017-01-14 13:35
#60

#59 Hur går det för dig? 😃


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Kilala
2017-01-14 21:43
#61

Sitter å funderar på vad exakt för färger jag vill ha i min avel…finns så många fina o välja mellan…. funderar på Creme-och viltbaserade färger.. men på senaste tiden så har jag fastnat för sköldpaddsfärgade..då 2 av hamstrarna jag har är det…

Mvh Susanne

Cireea
2017-01-15 00:24
#62

#61 Det är svårt det där med Avel och vad man ska satsa på. 😕Vill dock bara inflika med att sköldpadd inte är någon färg utan en teckning, det är många som missuppfattar det. 🙂


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
Majaa12
2017-01-17 17:03
#63

Erica, är det inte någon utav dina honor som ska föda snart? Verkar det vara några bebisar?😃

Mvh Maja  

Medarbetare på Guldhamster iFokus

Cireea
2017-01-17 18:06
#64

#63 Jodå, Marvelous har BF den 19 januari och har gått upp över 30g (!!!!) 🙂
Cursa har BF den 24 januari och har gått upp ca 20g. 

Marvelous har verkligen blivit supertjock, så där inne ligger det nog ett gäng bebisar. Jag hoppas på en 6 - 8 stycken men en frisk och kry kull är såklart viktigast oavsett storlek. 🙂


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Majaa12
2017-01-17 18:15
#65

#64 Oj, det låter ju jättebra😃Håller tummarna för att det ska bli många friska bebisar hos både Marvelous och Cursa efter allt som har hänt innan..🙂

Mvh Maja  

Medarbetare på Guldhamster iFokus

Cireea
2017-01-17 18:42
#66

#65 Ja, det gör jag också! 😃Känns så himla spännande. 

Sitter och funderar på om jag kanske kan använda Fortuna i Avel ändå, jag valde ju att inte använda henne eftersom hon var så låg i vikt (dock med väldigt fint hull ändå) men nu märks det att hon gått upp och därmed blivit ännu bättre i både storlek och hull. *funderar vidare* 🤔


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Bellie
2017-01-18 16:35
#67

Jag får sluta vara så feg… Igår satte jag ihop Morran och Ernst utan galler en stund men avbröt då båda blev lite stressade. Men ska sätta ihop dom längre ikväll. Är så rädd att dom ska skada varandra. Men ska försöka skärpa mig… 😇

Hello It's Me... :3

bellatrixhamstery.weebly.com Lipar

Cireea
2017-01-18 16:43
#68

#67 Du märker ganska fort om honan inte brunstar, det märks på hanen som inte alls är lika intresserad men också på honan som skulle vara lite mer fientlig. 

Det är lite läskigt att sätta ihop dom, men när man inte lyckas hitta brunst på annat sätt så blir det lite sista utvägen. 😇


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Bellie
2017-01-19 21:21
#69

#68 Tog hjälp av mamma igår och allt gick bra men dom parade sig inte men nu kan jag sätta i hop dom utan att vara rädd iallafall. :)

Hello It's Me... :3

bellatrixhamstery.weebly.com Lipar

Annons:
Cireea
2017-01-19 21:25
#70

#69 Vad skönt, hoppas det blir parning framöver då! 👍


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Honeymoon
2017-01-23 20:59
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#71

Grejerna jag beställde har kommit! :D Pichu älskar det stora huset och jag hoppas att han äntligen ska bli rumsren nu när han fått en ordentlig toalett! 🙂

Medarbetare på Guldhamster iFokus.

Majaa12
2017-01-23 22:20
#72

#71 Kan Pichu använda kokosnötshusen? Köpte ett till Caranthir för att dom är så söta men det gick ju inte så bra för henne att använda det… Det var alldeles för lätt så när hon skulle ut ur hålet som är ganska litet följde hela huset med henne på ryggen.. Jag fick rädda henne, hon gillade inte att leva som en snigel😃

Mvh Maja  

Medarbetare på Guldhamster iFokus

Honeymoon
2017-01-23 22:40
#73

#72 Han är så pytteliten ju (jobbar på att han ska växa till sig) så han får plats i de två största :) men tänker att de är fina som dekoration, skålar mm :) Haha så underbart med en hamstersnigel, det hade jag velat se 😂😂

Medarbetare på Guldhamster iFokus.

Besthamster
2017-01-23 22:51
#74

Min älskade katt/kattunge dog idag.. han väntade på mig tills jag kom hem från skolan och tog sina sista andetag i min famn.. saknar han nåt så enormt..

Cireea
2017-01-23 22:59
#75

#74 Jag beklagar! 💔


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Besthamster
2017-01-24 18:32
#76

#75 ❤ Vet verkligen inte hur jag ska göra.. för att bearbeta sorgen, den är så stor.. Har så lite energi och det drabbar ju även hamstrarna..

Annons:
Honeymoon
2017-01-24 18:44
#77

#76 Beklagar din sorg 😢 Jag vet vad du går igenom, förlorade min bästa vän (min hund) i våras och har inte kommit över sorgen än, men vill säga att det blir lättare med tiden. Mina tips är att försöka fylla tiden med saker att göra, då kommer du helt plötsligt överraskas av att det kanske gått en timme utan att du tänkt på honom. Jag undvek även att vara hemma då det blev för jobbigt att se hur tomt det var. Men försök typ ägna extra mycket tid åt hamstrarna och annat du tycker är roligt. ❤

Medarbetare på Guldhamster iFokus.

Besthamster
2017-01-25 19:59
#78

#77 beklagar! :( Jo jag gör saker, vilket uppbehåller mig en stund.. men sedan börjar jag tänka på honom igen..

Majaa12
2017-01-25 22:30
#79

Haha, var inne på iFokus på mobilen, slutade läsa när jag kollat alla trådar och stänger av mobilen. Öppnar min dator och går in på iFokus.. igen. 5 sekunder senare utan att ens tänka. Ja, jag är inne på iFokus alldeles för ofta🤪

Mvh Maja  

Medarbetare på Guldhamster iFokus

Honeymoon
2017-01-25 23:09
#80

#79 Känner igen detta! 😂😉

Medarbetare på Guldhamster iFokus.

Cireea
2017-01-26 00:31
#81

Jag sitter för mycket vid iFokus 😃Har varit så de senaste åren, allra helst sedan jag tog över Sydkorea iFokus och Guldhamster iFokus som ligger mig närmast hjärtat. Kommer aldrig överge dessa sajter! 😍


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Honeymoon
2017-01-26 23:50
#82

Hmm… Misstänker starkt att min hamster roar sig med att tömma vattenflaskan i den nya toaletten… :P Han kan OMÖJLIGT kissa så mycket på en dag. Dessutom verkar han ha lekt omkring i den blöta sanden, så mycket spår som det var där 😂

Medarbetare på Guldhamster iFokus.

Cireea
2017-01-26 23:52
#83

#82 Hahah! 😂 Vissa brukar få för sig sådana där dumheter. Det skulle vara roligt om man tog hamstern på bar gärning. 😃

Nu ska jag gå och ge mina små duktiga hamstermammor lite kokt ris och barnmat.  🙂Har kikat lite på bebisarna hos Marvelous, dom blir 1 vecka imorgon. 😍


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
Honeymoon
2017-01-26 23:56
#84

#83 Jag skulle verkligen vilja se vad han egentligen håller på med! 😂 Åhh längtar tills de är gamla nog att bli fotade 😍 vill se bebisbilder 😍

Medarbetare på Guldhamster iFokus.

Cireea
2017-01-26 23:58
#85

#84 haha verkligen, skulle vara kul att se när han tömmer vattnet ur kindpåsarna. Måste se väldigt lustigt ut! 😂

Snart så! 😍 Nästa helg ska jag bomba er med bebisbilder!


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Honeymoon
2017-01-27 00:04
#86

#85 Ja, alltså det måste ju vara det han gör! Han hade en hel hörntoalett full med ny, fräsch Sand igår och idag var all Sand genomblöt 😂 tur att jag har mycket Sand hemma 😂 Ser fram emot det! Så glad att du äntligen fått bebisar! Och två kullar på en gång till och med! 😀😍

Medarbetare på Guldhamster iFokus.

Cireea
2017-01-27 00:33
#87

#86 haha, låter helt klart skumt! 😎

Ja, jag är så glad! ❤️
Marvelous verkar ha tre honor och två hanar hos sig. Dock vet jag inte ens hur många det är hos Cursa, det är för många som rör sig där i boet! 😂Men Cursa är helt fantastisk med sina små. ❤️


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Besthamster
2017-01-29 15:20
#88
Besthamster
2017-01-29 15:23
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#89

Idag kom det lite grejer till hamstrarna! Träbron och carefreshen är till Xindie, hon är både en klätterapa och korthårig så båda passar ju henne mest ;) Sedan maten som jag är väldigt exalterad på att använda. Kommer använda den samt complete! Filur kommer nog bli mest glad över den hehe.

Kilala
2017-02-04 18:58
#90

Funderar på om jag ska ta en kull på en av hamstrarna här hemma…hmm

Mvh Susanne

Annons:
Cireea
2017-03-25 16:23
#91

Hej alla! 😃

Precis köpt hamstersaker för typ 800:- 😛 
Blev lite nya vattenflaskor då jag börjar få brist på dom och en del Hjul.  ^^


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Meja H
2017-03-25 17:14
#92

#91 Hur många hamstrar har du egentligen haha😃

Cireea
2017-03-25 17:32
#93

#92  För tillfället har jag 22 guldhamstrar och 1 kinesisk hamster 🙂


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Majaa12
2017-03-25 22:20
#94

#91 800 på 23 hamstrar tycker jag ändå är väldigt bra haha. Köpte för 800 kr till mina 3 för några dagar sen… Det är ju så kul att köpa ny inredning😃

Mvh Maja  

Medarbetare på Guldhamster iFokus

Cireea
2017-03-26 00:45
#95

#94 Haha, ja nu var det ju bara lite extrasaker som köptes in! 😃 Skulle jag handla åt allihop skulle det dra iväg rejält, så jag handlar lite nu och då för att sprida ut kostnaderna.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Meja H
2017-03-26 12:00
#96

Skulle det vara kul om jag la upp en "Jag  vill se" Om ni vet vad det är😃

Meja H
2017-03-26 12:30
#97

Vet ni vad det är?😃

Annons:
Bellie
2017-03-26 12:33
#98

Varifrån köper ni saker till era hamstrar? 

Jag hittade en jättebra sida som var superbillig och fick tag på ca 12 saker för bara 300kr men sen när jag skulle betala stod det att dom bara levererade till U.K… 😐

Tycker att allt är så dyrt överallt…

Hello It's Me... :3

bellatrixhamstery.weebly.com Lipar

Meja H
2017-03-26 12:34
#99

zoo.se eller animail tycker jag är bra

Cireea
2017-03-26 13:47
#100

#96 Det är kul! 

#98 Tycker Zooplus är bra🙂 Köper alltid därifrån!


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Bellie
2017-03-26 13:53
#101

Okej, ska kolla in zoopls. :)

Hello It's Me... :3

bellatrixhamstery.weebly.com Lipar

Cireea
2017-04-11 21:38
#102

Härligt med bebisar här hemma igen, älskar deras små pip 🤗


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Cireea
2017-04-20 10:38
#103

Vad gör alla hamstermänniskor? 😃


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Miikaeela
2017-04-20 13:07
#104

#103 har precis varit på en auskultation på ett konstmuseum och följt en årskurs 4 och deras konst-pedagog! Väldigt intressant faktiskt ur lärarperpektiv. Nu är jag påväg heeeem för att plugga plugga plugga ;) taggar för utställningen nästa helg!! Vad gör du själv?

Annons:
Cireea
2017-04-20 16:32
#105

Det lät trevligt, mindre kul med plugg! 😃
För tillfället pysslar jag med min hemsida då jag hittade lite saker jag vill ändra om. Annars räknar jag mest ned dagarna tills bebisarna öppnar ögonen! 😍


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Honeymoon
2017-04-20 20:43
#106

#103 Har haft en lång dag på universitetet som avslutades med jobb och nu är jag äntligen hemma och ska sätta mig och gosa med hamstern en stund. Bästa stunden på dagen. 😍🐹 Så underbart med bebisar, är liiiite avis 😍

Medarbetare på Guldhamster iFokus.

Kex!
2017-04-21 14:38
#107

haha väntar tills jag kan hämta hem min lilla bebis jag xD saknar honom :3  (alltså inte hamsterbebis utan en vuxenhamster men han är som en bebis för mej xD)

// Lova

Uppfödare Miryks Hamsteruppfödning

Cireea
2017-04-21 14:58
#108

#107 Han saknar dig med! 🤗 
Men han har skött sig sååå bra  och förväntar sig därför lit extra gott när han kommer hem!😉


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Kex!
2017-04-21 16:40
#109

#108 haha det tror jag nog att han gör 😃 han är inte som Sombra alltså 😉

// Lova

Uppfödare Miryks Hamsteruppfödning

Cireea
2017-04-21 16:42
#110

#109 Ingen är som Sombra 😂 
Du får ta med henne hem också när du hämtar Castor!


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Kex!
2017-04-22 18:16
#111

#110 gärna det :3

// Lova

Uppfödare Miryks Hamsteruppfödning

Annons:
Cireea
2017-04-22 18:51
#112

#111 Hon är ju sån som egentligen skulle må bättre (tror jag) om hon bodde hos någon med färre hamstrar så det fanns mer tid över till henne.😃


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Kex!
2017-04-22 19:04
#113

#112 aa jo det tar väl ganska mycke tid för dej med 20 hamstrar? jag har ju bara 1 :)

// Lova

Uppfödare Miryks Hamsteruppfödning

Cireea
2017-04-22 19:33
#114

#113 Verkligen, det tar sin lilla tid. 😛


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Cireea
2017-04-25 23:18
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#115

Oj, här kom visst en liten bebisbild! 😎


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Kex!
2017-04-26 19:41
#116

#115 ohh vad söta O.o typ dör varje gång jag ser bebis bilder 😃 Hör hemma hos mej har det ju hänt massor :D Sombra har ju flyttat in :) 😊 hon kanske tror hon är en galopphäst ibland….. eller spiderhamster då hon försöker klättra på glas? 🤔 men är iallafall en så gullig hamster och har renan klättrat upp på armen och handen efter fyra dagar här…… Castors SAMLA låda är äntligen färdig för honom :D dom var ju helt slutsålda till och med tisdag Funderar hur många hamstermänniskor köper burar egentligen XD och gud vad jag bråkade med den buren… försökte göra en hylla som inte funka så fick byta till min gamla, plasten i locket sprack ett ex antal gånger men till sist blev den färdig och Castor älskar den

// Lova

Uppfödare Miryks Hamsteruppfödning

Cireea
2017-04-26 20:04
#117

#116 Vem vet, det kanske blir ungar hos dig också en dag? 😉

Haha, jag sa ju att Sombra är en helt vild och galen hamster. Förstår inte var all hennes energi kommer ifrån, ingen av hennes föräldrar är sådär energisk. 😂 Det är så typiskt att just den hona jag vill avla på är raka motsatsen till det jag söker hos mina honor. Förhoppningsvis lugnar hon ned sig åtminstone liiite med tiden. 

SAMLA-lådor kan vara jäkliga ibland, har också haft problem med lock som spricker emellanåt men som tur är har det aldrig gått helt åt skogen. 😛


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Kex!
2017-04-26 21:20
#118

#116 man får väl hoppas!

aa har faktiskt tänkt på det 😃 det är som om hon har ätit för mycket socker hela tiden xD

// Lova

Uppfödare Miryks Hamsteruppfödning

Annons:
Cireea
2017-04-26 21:53
#119

#118 Precis! 😂


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Bellie
2017-04-27 16:17
#120

Gud vad det är svårt att få hamstrar sålda, misstolka mig inte men jag älskar såklart mina bebisar och jag ville egentligen behålla alla men nu vet jag inte ens om jag vill behålla någon p.g.a att det inte finns någon anledning för mig att behålla en unge ur kullen om jag ändå inte kan sälja ungarna sen. Om jag knappt kan få ungarna sålda (fast jag ju vill behålla alla) så ser jag ingen poäng med att fortsätta avla. Jag vill ju men det är ingen som är intresserad. Bara en massa som är intresserade och skriver till mig och sedan struntar i att svara när jag har svarat. Jag tror att jag kommer lägga ner min uppfödning, redan, tyvärr. Jag är jätteledsen över det men jag vet inte hur jag ska kunna fortsätta om jag sitter här med en massa ungar som aldrig blir sålda… 😕

Hello It's Me... :3

bellatrixhamstery.weebly.com Lipar

Cireea
2017-04-27 17:18
#121

#120 Supertråkigt Bellie 😕 Tänk på att det också finns svackor i alla områden, ibland kan det gå sjukt trögt en viss tid på året och sedan smäller de till så söker plötsligt _alla_ hamster. 

Var annonserar du? Har du lagt ut på Blocket eller i Köp & Sälj-grupper för just din stad?


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Bellie
2017-04-27 21:14
#122

Jag har lagt ut här, i hamster-facebooksidor och andra annons iFokus sidor. Kan testa lägga ut i facebook sidor runt där jag bor. :) Har tänkt på att lägga ut på blocket men vet inte… Känns inte helt hundra…

Hello It's Me... :3

bellatrixhamstery.weebly.com Lipar

Cireea
2017-04-27 23:19
#123

#122 Varför inte då? 🤔 Vad är annorlunda med Blocket jämfört med här eller på Facebook. Det är ju densamma.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Bellie
2017-04-27 23:43
#124

#123 Ja det är ju sant egentligen… 😃

Hello It's Me... :3

bellatrixhamstery.weebly.com Lipar

Majaa12
2017-05-01 17:28
#125

Om två timmar ska jag hämta lilla Bella, sobel bö, som Honeymoon (Julia) har tagit med från Örebro❤️

Mvh Maja  

Medarbetare på Guldhamster iFokus

Annons:
Cireea
2017-05-01 17:30
#126

#125 Spännande! 😍


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Honeymoon
2017-05-01 18:06
#127

#125 Hon är jättesöt ju! 😍😍 Kanske "råkar" missa att lämna av henne och tar med henne hem istället 😉😉

Medarbetare på Guldhamster iFokus.

Kex!
2017-05-01 21:53
#128

fyllde min samla låda på 65 l med ca 20 cm spån och släppte ner Sombra där! från början ville hon mest komma ur igen men när hon insåg att man kunde gräva va det knappt att jag fick ut henne igen 😃 speciellt då jag inte är speciellt smidig med att ta upp henne än heh. men nu har jag iallafall två glada hamstrar här hemma :)

// Lova

Uppfödare Miryks Hamsteruppfödning

Cireea
2017-05-02 03:42
#129

#128 Vad tycker du om skillnaden mellan Sombra och Castor? 😛


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Kex!
2017-05-02 15:23
#130

#129 en är creme och en är sobel ;) nä men en är en buse som älskar att springa och gräva och den andra vaggar fram xD

// Lova

Uppfödare Miryks Hamsteruppfödning

Cireea
2017-05-02 15:56
#131

#130 Hahah 😂 Precis som väntat då.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Kex!
2017-05-02 16:47
#132

#131 haha aa 😂

// Lova

Uppfödare Miryks Hamsteruppfödning

Annons:
Upp till toppen
Annons: