Annons:
Etiketterburartillbehörinredning
Läst 1083 ggr
EmmZen
11/17/16, 9:24 PM

Spring-boll

Hur många här inne använder en springboll till sin/a guldhamster/ar? För och nackdelar med en sådan? Om man skulle ha en springboll, vilken storlek ska man då välja?

Annons:
Cireea
11/17/16, 9:49 PM
#1

Jag använder det inte men gjorde det för flera år sedan. Slutade dock med springbollar då jag ansåg att det bara var ett stressmoment för hamstrarna. Dels på grund av att bollen är stängd och hamstern kan därför inte kliva ur bollen när den vill men också på grund av att hamstrar har en tendens att springa in i möbler och väggar, vilket inte är hälsosamt. 

Det är betydligt bättre att ordna en rasthage åt hamstern med varierande aktiviteter för att hålla hamstern sysselsatt. 🙂


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

mejra
11/19/16, 12:05 AM
#2

Min ena hamster hoppar in i den frivilligt och hon få springa i ca 5-10 minuter. Hon gnager oftast på bollen om hon vill ut innan dess. Hon ha lärt sig att stanna o bromsa in för att de inte ska bli mycket smällar in i möblerna men ibland händer det. Ha henne i rasthagen först men oftast vill hon ut igen o då hoppar hon in i bollen.. sen är hon lugn o ägnar sig åt annat i buren! :) Finns dvärghamster,guldhamsterstorlek o råttstorlek men den för råttor är för stor o dvärghamster riktigt liten

Amun-Ra
11/21/16, 8:30 AM
#3

Mina hamstrar älskar bollen, de känner sig friare och så tycker de är kul. Tyvärr så sprang Gosiga Gullet sönder bollen, så nu kan jag inte längre använda den. Men de brukar få springa en 10-30 minuter i den…Vissa hamstrar springer i väggen och vissa inte. Jag hade en gång en hamster vid namn Zvullo, som sprang i bollen, och han sprang inte in i väggen, skulle säga att precis som allt annat så har de med färdighet och skicklighet när springa i bollen för en hamster kommer på tal..

Bollen skall absolut inte vara mindre än 20 cm i diameter åt en guldis….

 BlommaAnnicas Hamsteruppfödning Blomma

http://superpawshamstrar.blogspot.fi/

Upp till toppen
Annons: