Annons:
Etikettallmänt
Läst 671 ggr
RäserFrasse
11/1/16, 10:39 AM

Vill inte klättra på stegar

Jag köpte en guldis igår (Frasse), han har en Bur med tre våningar (räknat med bottenvåningen). Men han verkar inte fatta att man ska klättra på stegarna för att komma upp till nästa våning. Jag har provat att sätta maten och vattnet på mittenvåningen så att han måste klättra upp, men han gör inte det… Vad ska jag göra?

Annons:
Gronstedt
11/1/16, 10:43 AM
#1

Låt honom bo in sig och vänja sig några dagar vid allt det nya, så blir han kanske djärvare sedan och och vågar utforska högre höjder.

Honeymoon
11/1/16, 11:06 AM
#2

Instämmer med #1. De behöver få några dagar till att utforska buren. :)

Medarbetare på Guldhamster iFokus.

RäserFrasse
11/1/16, 11:41 AM
#3

Tack för tipset #1. Men det är lite konstigt, för han klättrar på gallret…🤔

Cireea
11/1/16, 1:54 PM
#4

Jag skulle råda dig att byta Bur då hamstrar är marklevande djur som inte behöver klättra.  Om hamstern klättrar i gallret finns det en risk att han kommer ramla ned och göra sig mycket illa. 😐Hamstrar har dålig syn och kan inte avgöra om de är högt upp eller inte, därför är det vanligt att hamstrar som klättrar i gallret bara släpper oavsett om de är högt upp eller inte.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

RäserFrasse
11/1/16, 5:03 PM
#5

#4 jag har haft en hamster förut för ca 5 år sedan, så jag har samma Bur som jag hade då. När jag fick den hamstern så visste jag inte lika mycket om hamstrar, så jag tog väl antagligen en Bur som jag tyckte såg bra ut… Jag håller på att spara till en ny, men jag har inte nog mycket pengar än…

91Marran
11/3/16, 11:54 AM
#6

#5 finns billiga akvarium på zoofast.

Mvh
Mig

Annons:
Whippet
11/3/16, 11:51 PM
#7

Du kan kolla på blocket :)

I'm out Vilar huvudet i handen

Upp till toppen
Annons: