Annons:
Etikettallmänt
Läst 994 ggr
Honeymoon
2016-10-09 15:51

Inackordering av hamster

Jag har redan nu insett att jag kommer vilja åka hem till min familj över jul och nyår, men mina föräldrar har sagt att Pichu inte är välkommen hem till dem och det är nog egentligen bäst för honom att slippa den långa tågresan. Så jag har börjat fundera på att inackordera honom på en djuraffär som finns i närheten. Men jag är lite rädd för att göra det eftersom jag generellt sett tror att djuraffärer är okunniga när det gäller hamstrar och deras behov. Jag vill ju att min lilla Pichu ska ha det så bra som möjligt.  Så jag funderar på vad ni tycker om inackordering och om det eventuellt skulle kunna finnas någon vänlig själ i Göteborgsområdet som vill ta hand om honom medan jag är borta (jag betalar givetvis). Det viktigaste för mig är att han ska ha det bra, men jag skulle så väldigt gärna vilja träffa min familj och släkt över jul.

Medarbetare på Guldhamster iFokus.

Annons:
Cireea
2016-10-09 16:33
#1

Hoppas du hittar någon som kan hjälpa dig sitta vakt! 🙂 Hade du bott närmre hade jag ställt upp men nu råkar jag bo uppe i Norrland.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Honeymoon
2016-10-09 17:37
#2

#1 Tack, det hoppas jag med! :) Norrland var ju väääldigt långt bort. ;)

Medarbetare på Guldhamster iFokus.

Majaa12
2016-10-09 17:58
#3

Vart bor dina föräldrar?🙂

Mvh Maja  

Medarbetare på Guldhamster iFokus

Honeymoon
2016-10-09 17:59
#4

#3 De bor i Örebro. De vill dock inte ha hamstrar hemma hos sig. :(

Medarbetare på Guldhamster iFokus.

Majaa12
2016-10-09 18:09
#5

#4 Vilka ställen stannar tåget du åker med på? Jag kanske kan ha honom här men har inte möjlighet att ha honom ute i hage varje kväll. Mat och rent vatten får alla hamstrar varje dag. Är inte djuraffärerna helt stängda under jul/nyår?

Mvh Maja  

Medarbetare på Guldhamster iFokus

Honeymoon
2016-10-09 18:32
#6

#5 Tågen brukar stanna i Alingsås, Skövde, Falköping, Töreboda, Laxå, Hallsberg och Kumla. Tror det var alla…Var bor du någonstans? Den här djuraffären har i alla fall öppet för inackordering året runt.

Medarbetare på Guldhamster iFokus.

Annons:
Majaa12
2016-10-09 19:01
#7

#6 Mellan Falköping och Skövde så det skulle ju gå ifall du byter tåg på någon av stationerna… Är inte helt säkert att jag kan, har inte bestämt vart jag ska vara vid jul än. Men det går nog bra ifall pappa tycker att det är okej🙂

Mvh Maja  

Medarbetare på Guldhamster iFokus

Honeymoon
2016-10-09 19:06
#8

#7 Aha, men jag byter inte tåg. :(

Medarbetare på Guldhamster iFokus.

Majaa12
2016-10-09 19:18
#9

#8 Det skulle ju gå ändå, om du går av när tåget stannar, lämnar hamstern och går på tåget igen. Men det måste ju gå rätt fort.. Du gör som du vill, ge mat och vatten borde ju dom som jobbar i djuraffären kunna göra varje dag iallafall🙂

Mvh Maja  

Medarbetare på Guldhamster iFokus

Honeymoon
2016-10-09 19:56
#10

#9 Det är otroligt snällt att du erbjuder dig! :D Det vore ju toppen om det kunde fungera!

Medarbetare på Guldhamster iFokus.

Majaa12
2016-10-09 20:10
#11

#10 Vet du vilka datum du kan lämna och hämta honom isåfall? Har du med Bur eller bara transportbur? Annars behöver jag nog köpa en Bur till men den lär behövas när jag startar min uppfödning så det kan jag fixa.. Som jag skrev innan är det inte heelt säkert att jag kan, det är lite tidigt att bestämma nu🙂

Mvh Maja  

Medarbetare på Guldhamster iFokus

Honeymoon
2016-10-09 20:13
#12

#11 Vi behöver inte alls bestämma nu! Det räcker att bestämma ett par dagar i förväg, men i och med att jag vet redan nu att jag tänker åka hem så tänkte jag höra mig för i god tid. Jag har tänkt åka hem mellan 19/12 och 2/1. Hade nog tänkt egen Bur, men det spelar inte så stor roll för min del. Ska du starta uppfödning? Vad roligt! :)

Medarbetare på Guldhamster iFokus.

Majaa12
2016-10-09 20:24
#13

#12 Jo men kan du ta med Bur är ju det bättre, där känner ju han sig trygg. Trodde att det skulle bli för jobbigt för dig att ta med den på tåget🙂

Ja, det ska jag göra. Hämtade en hane för två veckor sen och ska köpa en hona av Erica (Cireea). Förhoppningsvis blir det en kull till sommaren❤️

Mvh Maja  

Medarbetare på Guldhamster iFokus

Annons:
Honeymoon
2016-10-10 07:36
#14

#13 Det är klart det är lite trixigt att ta med den på tåget, men det hade jag tänkt ändå. ;) Åhh, så mysigt med bebisar :) ❤

Medarbetare på Guldhamster iFokus.

LIMOUSIN
2016-10-20 11:14
#15

Jag bor i västra göteborg, skulle kunna hjälpa dig ev. :)

Honeymoon
2016-10-20 22:01
#16

#15 Jag har via facebook fått kontakt med en tjej i Göteborg som antagligen ska ta hand om honom men det är inte helt bestämt än. Var bor du mer precist? Du kan skicka pm om du inte vill skriva här… Och i så fall får du gärna berätta lite kort om dig själv. Det är viktigt för mig att han har det bra medan jag är borta, så vill veta vem han kommer till. :)

Medarbetare på Guldhamster iFokus.

LIMOUSIN
2016-10-24 19:17
#17

Okej ja säg till annars! Bor i Askim. Är 21år bor i en etta själv med min kanin och hamster. Jobbar i djuraffär och har tidigare både fött upp kaniner och marsvin, så djur är mitt stora intresse! :) Till min hamster så ger jag bara det bästa, blandar eget Foder, får komma ut varje dag, mycket färsfoder och kärlek! :)

Honeymoon
2016-10-24 19:27
#18

#17 Det låter toppen! Nu har jag dock fått klartecken från den andra tjejen, så det har löst sig för dem här gången. :) Men tack så jättemycket för erbjudandet! Får man fråga vilken djuraffär du jobbar i? ^^ Tänkte om det är någon affär jag känner till

Medarbetare på Guldhamster iFokus.

Upp till toppen
Annons: