Annons:
Etiketthälsa
Läst 818 ggr
Esztert
9/22/16, 12:03 AM

Hjälp! Sjuk hamster

Hej! Behöver hjälp snabbt. Vet ek vad jag ska göra. Min guldhamster (ganska gammal ca 3 år) har nyligen blivit mycket slöare och mindre aktiv. Han ligger även mest bara i ett hörn och skakar oavbrutet under kvällen/natten då han brukar vara vaken. Vet inte varför eller vad jag ska göra. HJÄLP!! /Eszter

Annons:
Cireea
9/22/16, 12:12 AM
#1

Kontakta en veterinär omgående.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Esztert
9/22/16, 12:24 AM
#2

Förresten vet du cirka vad priserna är för en hamster hos veterinären?

Cireea
9/22/16, 12:26 AM
#3

#2 Det beror helt på vad som behöver göras, eftersom din hamster är så pass gammal kan det finnas en risk att han behöver somna in. Det kan vara bra om du funderar över det alternativet om det är så att han är dålig. 😐

Priser kan dessutom variera mellan olika veterinärer.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

3mma.
9/22/16, 10:23 AM
#4

Det låter som ålderdomstecken tyvärr. Se till att han har mycket bomaterial runt om i buren så som oblekt, rivet toapapper ifall han skakar för att han är kall(äldre hamstrar har svårare att hålla kroppscirkulationen igång). Rådfråga veterinär men som Cireea skriver så finns en risk att han behöver somna in. 😕

Jag fick betala 500kr hos min veterinär för att ta bort en av mina hamstrar som hade en elakartad tumör, var 2,5 år gammal och inte var sig själv längre. Tror att de flesta kliniker ligger på lägre priser då min veterinär generellt är ganska dyr men superbra.

/3mma.
Matte till Queens Maja

Cireea
9/22/16, 2:38 PM
#5

Jag har betalat runt 200 - 500 för avlivning beroende på vilken klinik jag varit till. Man får helt enkelt rådfråga veterinär om vad som bör göras samt ta reda på kostnaden, lättast så.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Amun-Ra
9/23/16, 12:24 AM
#6

Tyvärr så måste jag säga att döden tycks närmar sig för din gammling. Gamla hamstrar som börjar invänta döden så småningom har en tendens att börja röra sig mindre och sova mer. De kan även börja skaka oavbrutet. Vanligt när de börjar förberäda sig för döden och börjar vara nära döden eller har fått en liten hjärnblödning. De kan också gå med huvudet på sned samt även skakningar. Gammla hamstrar kan också bli gläsare i pälsen. Jag är lädsen men det verkar som om din gammel man börjar förberäda sitt nästa liv på andra sidan. :(

 BlommaAnnicas Hamsteruppfödning Blomma

http://superpawshamstrar.blogspot.fi/

Annons:
Upp till toppen
Annons: