Annons:
Etiketterburartillbehörinredning
Läst 1298 ggr
mejra
9/13/16, 1:02 AM

Dela av detolf, funkar inte!

Jag har en stor ikea detolf som jag delade av på mitten med en tjock träskiva(kommer inte ihåg vad den heter) men iallafall så fast jag delade av så är min ena hamster sjukt envis och är på ena sidan och gnager. Den andra är väl där och gnager lite sen går han fast på sin sida av buren då. Han är inte lika envis eller intresserad. Nu fick den ena va i sin duna Bur för att det inte går o sova av honom!! Ha ni nått tips på vad jag kan göra istället för att köpa en till detolf.. eller annan bur… hade gärna velat ha båda i den stora men blir galen av allt gnagande! Han är inte uttråkad och är lugn i duna buren.

Annons:
Cireea
9/13/16, 2:22 AM
#1

Det kan vara så enkelt att den ena känner av den andra hamstern på andra sidan träskivan och vill då in dit. 😐 Du har ingen möjlighet att dela med med en glasskiva eller något som hamstern inte kan tugga på?


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

mejra
9/13/16, 8:00 PM
#2

Ne de funka inte heller. Jag hade behövt göra så att de inte kommer nån luft alls mellan för nu är de ju lufthål där nere så kan man använda sig av nån silikon eller något?

Cireea
9/13/16, 8:07 PM
#3

Det borde kunna gå att använda någon typ av silikon så länge den inte är giftig.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

3mma.
9/14/16, 7:23 AM
#4

Följde det inte med hyllplan i glas? Dessa borde man isf kunna använda två utav, sätta papper emellan så att hamstrarna inte ser varandra och sedan fästa ihop dessa med varandra samt fästa de i buren med akvariesilikon. Just akvariesilikon är giftfritt vilket de flesta andra silikonerna inte är. Akvariesilikon går sedan att skära bort med en vass kniv om du skulle vilja ta bort avdelningen i framtiden.

/3mma.
Matte till Queens Maja

Upp till toppen
Annons: