Annons:
Etiketterburartillbehörinredning
Läst 784 ggr
Honeymoon
9/5/16, 2:45 PM

Hjul

Om två veckor flyttar min lilla hamster (då den veckor gammal) in hos mig. (Längtar! <3) Jag har köpt ett Hjul av den storlek som rekommenderas, alltså 28 cm i diameter, men jag tänker att det antagligen är för stort för honom nu när han är liten. Borde jag köpa ett litet Hjul till honom tills han växer i det stora? :)

Medarbetare på Guldhamster iFokus.

Annons:
Honeymoon
9/5/16, 2:45 PM
#1

Fem veckor ska det stå…

Medarbetare på Guldhamster iFokus.

Accalia
9/5/16, 2:55 PM
#2

Nepp, det räcker med att du köper det stora, ju större desto bättre😉De har ingen problem med att få ingång det heller :)

Honeymoon
9/5/16, 3:04 PM
#3

Tack för hjälpen! Det såg så stort ut när jag fick hem det att jag tänkte att en liten hamster på den veckor inte kommer kunna få igång det. :)

Medarbetare på Guldhamster iFokus.

3mma.
9/6/16, 7:38 AM
#4

Är det ett trähjul rekommenderar jag dig att köpa ett mindre(20cm) sålänge. Har själv både 20cm och 28cm i trä och Maja som är 9 veckor gammal har inte en chans att få runt det stora hjulet och hade lite problem med 20cm hjulet också i början. Är det däremot i plast borde det ej vara några problem :)

/3mma.
Matte till Queens Maja

Honeymoon
9/6/16, 7:44 AM
#5

#4 Det är i trä och jag håller med, det verkar svårt att få igång. Tack, då ska jag se om jag kan hitta ett mindre.

Medarbetare på Guldhamster iFokus.

-Hamster-
9/6/16, 1:11 PM
#6

det som är från trixie utan bark i 28 tror jag det ska gå. Har det och det snurrar otroligt lätt

Annons:
Honeymoon
9/6/16, 1:22 PM
#7

#6 Haha, känns lite förvirrande just nu. Är rätt säker på att det är just trixie utan bark som jag har… 😁 Jag får väl helt enkelt vänta tills han kommer och se om det fungerar. Men ville gärna ha allt klart innan han kom.

Medarbetare på Guldhamster iFokus.

CaptainBunchie
9/6/16, 1:51 PM
#8

Jag har Karlie's trähjul (utan bark) i 28cm eller vad det nu är och min GH kunde springa i det utan problem redan när vi fick hem honom från uppfödaren, dvs någon vecka efter han var levklar.

//CaptainBunchie (fd. BlossaTossa)        _
http://bunchiesphoto.weebly.com/
_

-Hamster-
9/6/16, 2:43 PM
#9

#7 jaha haha, mitt går jättefint. (:

Honeymoon
9/6/16, 4:01 PM
#10

9# Det är så svårt att veta bara när alla säger olika. 😅

Medarbetare på Guldhamster iFokus.

Cireea
9/6/16, 4:49 PM
#11

Det beror helt på individen. 🙂 Vissa ungar är ju lite minde och orkar kanske inte få igång ett stort Hjul i början medan andra inte har några problem alls. Jag skulle nog väntat och testat när hamstern kom hem och i så fall skaffa ett nytt om det behövs. Onödigt med två om det visar sig att det större fungerar från början.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Honeymoon
9/6/16, 5:15 PM
#12

#11 Ja, precis, jag får helt enkelt vänta och se.

Medarbetare på Guldhamster iFokus.

Upp till toppen
Annons: