Annons:
Etiketthälsa
Läst 884 ggr
Catrin89
2016-08-28 22:06

En undran

Kan man hålla på att kela och ha henne nära, även fast jag är förkyld ??

Annons:
Cireea
2016-08-28 22:16
#1

Nej, du bör inte kela så mycket med henne när du är förkyld då hon kan bli smittad och själv bli sjuk. Var noga med hygienen om du måste hantera henne. 🙂

Tillägg: jag utgår från den information som Svenska Hamsterföreningen har på sin hemsida. Om man väljer att följa den informationen eller inte är upp till var och en.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Catrin89
2016-08-28 22:18
#2

Okej. Tack 😊

Majaa12
2016-08-28 23:38
#3

#1 Har läst på flera ställen att det inte stämmer alls?🤔

Mvh Maja  

Medarbetare på Guldhamster iFokus

Catrin89
2016-08-28 23:52
#4

Vadå ?? Menar du att det är okej att hålla på med henne ?? 😀

Cireea
2016-08-29 01:14
#5

#3 Jag vet, alla säger emot alla hela tiden men jag har valt att gå efter den fakta som Tina (Silvertussen) tagit fram på sin hemsida samt den information som Svenska Hamsterföreningen har på sin hemsida. 🙂

Sen kan det säkert också bero på vilket sorts virus man själv är smittad med, sånt kan alltid spela in. Jag brukar ta det säkra före det osäkra och hanterar hamstrarna så lite som möjligt när jag själv är förkyld. 🙂 

Det är upp till var och en att bestämma vad de vill tro på. 🙂


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Catrin89
2016-08-29 05:34
#6

Men jag kan väll ge mat o byta vatten som vanligt 😊??

Annons:
-Hamster-
2016-08-29 06:10
#7

#6 ja, det kan du

3mma.
2016-08-29 08:15
#8

Den dagliga rutinen så som att mata och byta vatten kan du fortsätta med som vanligt, gärna med spritade händer. Själva kontakten med hamstern skulle jag minimera så mycket som möjligt men jag skulle ändå kolla igenom hamstern för en daglig check. Inget gos. Har en kompis som råkade smitta sin hamster med sin förkyldning och det slutade tyvärr inge bra 😕 Bäst att vara på den säkra sidan 🙂

/3mma.
Matte till Queens Maja

Linn Is The New
2016-08-30 11:54
#9

Hamstern kan bli smittad och blir lätt väldigt sjuk, speciellt under förkylning. Byta vatten och mat ska inte vara något problem bara du inte har när kontakt med hamstern, speciellt inte nära munnen eller smitttriskande ställen.

Mvh Linn 

Jag har inte speciella talanger. Jag är bara passionerat nyfiken // Albert Einstien

Ansträngning lönar sig bara om du vägrar att ge upp // Napoleon 

Driver en blogg vid namn: Starriderstables.weebly.com

Since 2016

Upp till toppen
Annons: