Annons:
Etiketthälsa
Läst 2235 ggr
IdaKerren
8/27/16, 12:12 AM

Är det något fel?

Hej! Den senaste tiden har jag varit väldigt orolig för min hamster. Jag ska försöka förklara problemet så noggrant jag kan. 

 Precis under hans svans är det 2 rosa stora bucklor som sticker ut och han har börjat gå jätte konstigt sedan han fått dem. De är inte lika stora och mest klumpiga. Är det bara hans pungkulor eller är något fel? Om ni undrar mer så är det bara fråga, så ska jag försöka svara och även kolla vad ni skrivit. Tacksam för svar! Och jag är inte så bra på att förklara! 

 Försöker fota men han är för sprallig! Och han är en Hane!

Annons:
MoaL
8/27/16, 1:11 AM
#1

Det är hans testiklar, ingenting att oroa sig för. 🙂

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

Cireea
8/27/16, 1:16 AM
#2

Det låter som att det är hans pungkulor. 😛 Dom kan ändra lite i storlek, alltså bli mer tydliga eller otydliga beroende på temperaturer. Ofta när dom är nyvakna kan man se en förändring men också om de exempelvis nyligen tvättat sig. Vissa hanar har en stor pung som kan vara extra besvärlig när den "sväller".

Hur gammal är han och hur menar du att han går konstigt? Har du någon bild på honom och pungen? Tänkte om det kan vara någon tumör eller liknande.
Känner du dig orolig bör du kontakta veterinären snarast, vi kan tyvärr inte ge dig någon bestämd "diagnos" här inne. 🙂


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

3mma.
8/27/16, 8:23 AM
#3

Låter som pungen. De kan gå lite "mysko", typ som om de vickar på stjärten på något vis på grund av dom men det är ingen fara 🙂 

Är du trots allt osäker så skadar det inte att ringa till en veterinär eller att göra ett litet besök för att vara på den säkra sidan.

/3mma.
Matte till Queens Maja

IdaKerren
8/28/16, 10:40 PM
#4

Okej tack för alla bra svar!👍🏼 Väldigt tacksam och kan nu också se att de är större vid något tillfälle och mindre vid ett annat.👍🏼👍🏼

Amun-Ra
9/2/16, 12:09 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Apollo poserar och visar dig vad dessa små rosa bulor är. Apollo säger "Inget att oroa dig för, dessa bulor är vanliga hos oss killar. Ju större rosa bulor vi har dessto attraktivare och snyggare är vi för brudarna" ;)

 BlommaAnnicas Hamsteruppfödning Blomma

http://superpawshamstrar.blogspot.fi/

Upp till toppen
Annons: