Annons:
Etiketterburartillbehörinredning
Läst 399 ggr
3mma.
8/21/16, 10:31 AM

Burbygge?

Jag vill bygga en hamsterbur men vet inte riktigt hur jag ska gå till väga. Jag har sett många olika varianter då folk tex tagit bord, vänt de upp och ned och silikonat fast glasskiva i fronten och satt trädskivor i bak och på sidorna. Detta låter som en av dem enklare varianterna. Dock funderar jag på om man kan isolera trät med något giftfritt lack? Liksom så att det blir vattenavvisande och inte suger åt sig all fukt om tex vattenflaskan skulle läcka eller om hamstern får för sig att gräva genom allt spån och kissa på trät vilket ej låter så troligt men vem vet. 

Måttet ska vara 60cmx100cm och buren ska vara ganska så hög så det får plats med mycket spån att gräva i samtidigt som man ska nå ner för att göra rent. Helst ska den vara smidig att förflytta men det är inte riktigt ett måste. 

Ett akvarium vore ganska smidigt men jag hittar inget med de önskade måtten och det känns som ventilationen inte skulle vara  den bästa. Inte för att jag vet om det är så stor skillnad på en träbur och ett akvarium ventilationsmässigt.

Någon som har tips och idéer att dela med sig av? :) Hur hade du gjort?
Vet ni någon färdig hamsterbur med dessa måtten(60x100) så skicka gärna länk :)

/3mma.
Matte till Queens Maja

Annons:
Upp till toppen
Annons: