Annons:
Etiketteraveluppfödninggenetik
Läst 608 ggr
Bellie
2016-08-16 11:31

Hur planerar ni kullar?

Jag undrar hur ni uppfödare planerar kullar? Själv så ska jag ta min första kull i Januari/Februari 2017 och jag tycker att det är svårt att planera, det slutar alltid med att jag har 100 olika papper. Det är mest för att jag skriver ner det jag behöver tänka på, i vilken månad parningen ska ske o.s.v. men sen inser jag att jag måste lägga till något och då börjar jag om på ett annat papper…

Hur gör ni när ni planerar kullar?

Just nu tycker jag att jag har planerat färdigt men det är säkert något jag kommer komma på att jag har glömt så att jag måste skriva om allt. Men jag måste ha tips på hur man kan göra det enklare om det går…😃🤔 

Vad har ni med när ni planerar kullar? Skriver ni ner typ exakt när dom ska paras, när ungarna kommer och typ när dom är redo att säljas, alltså prick på datumet (för det har jag inte gjort).  Det finns säkert många olika sätt att planera…

Hello It's Me... :3

bellatrixhamstery.weebly.com Lipar

Annons:
Cireea
2016-08-16 12:27
#1

Jag planerar alla mina kullar på en dold sida på hemsidan, på så sätt kan jag ändra hur mycket jag vill utan att slösa papper. Där skriver jag upp ungefär när kullen förväntas bli av, färger, inavelsprocent och annat viktigt. 🙂

Jag skriver aldrig upp exakta datum då det styrs lite av när honan brunstar. Sedan kanske vissa kullar inte blir av alls då jag inte gillar utvecklingen på något av djuren. 

Exakta datum skriver jag upp när parningen är gjord. 😃Då har jag exakt parningsdatum och exakt datum för födseln.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Amun-Ra
2016-08-17 22:55
#2

Jag använder mig av KinTracks, där har jag info om alla hamstrar samt tillgång till stamtavlor, kull register, inkomster och utgifter, som veterinär kostnader mm. Detta program gör det änklare att planera kommande kullar.

javascript:nicTemp();

 BlommaAnnicas Hamsteruppfödning Blomma

http://superpawshamstrar.blogspot.fi/

Upp till toppen
Annons: